AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
5.471

Värdering utav m3

so
119
sofresh
Bmw M3 e92
Finns det någon vänlig själ som skulle vilja hjälpa mig värdera min m3:a? Mvh
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Skriv ut info så kommer det komma värderingar.

Miltal, utrustning, skick, kända fel osv.
so
119
sofresh
Bmw M3 e92
Carbonsvart
11000 mil
Cabbe
Fullservad
Import Tyskland 3 år efter bilen var ny alla handlingar dokument från tyskland finns kvar även annonsen från mobile.de
Svart inredning den vanliga utr stora navigatorn
1 ägare i Tyskland
8 ägare i Sverige, men bara 4 brukare 3 inom samma familj

Kända fel är stenskott på huv och fram spoiler och ett dimljus som har fått ett spricka i glaset, väldigt välskött cabbe med bra historik.
Ru
22
Rusjor
MB E-klass -13
Är bilen manuell kan jag vara intresserad, PM:a i så fall.
so
119
sofresh
Bmw M3 e92
Ja den är manuell, kommer dock säkert säljas idag!
em
906
em3
M3 cab -03
Om den säljs, har du lust att hjälpa till med "pusslet" att hitta "rätt" nivå för dessa bilar? Jag tror att många på forumet skulle uppskatta en sådan info.....

Det som fattas är årsmodell och försäljningspris, om den blev såld idag? ( årsmodell är väl -03, den som står i ditt bilägande, den är ju redan klar....återstår då priset...vill du dela med dig?)

mvh

em3
em
906
em3
M3 cab -03
OK,jag bjuder, för jag är faktiskt intresserad av modellens nu-pris. Jag köpte i oktober, M3 cab -03, sv.såld med "skottsäker" historik. Innan köp, kollade jag upp med Insp. II, vad verkstaden gjort. "Allt", utom ventiljustering, för det behövdes specialverktyg för det", blev svaret. Jag vet att det behövs special-verktyg för att JUSTERA; en magnet-plockare för shimsen....den kostar 300 kr, har jag också läst...

Så, innan affär, drog jag bort 10' från redan prutat pris, till rimligt, som jag bedömde då. Säljaren accepterade. Jag pratade också med tidigare ägaren under insp. II, från c:a 4,5'-7,8' och 4 år, han angav inga direkta felpunkter. Senaste ägaren, som jag köpte av, 7,8'-9,5' på drygt ett år, hade gjort mycket, det mesta ganska klantigt, och där försvann några 1000 kr till...

Skicket är, några stenskott, någon liten repa, men sen är den i skick som sommarkörd ( noll rost=mkt bra)............alla väntar på PRISET i höstas, det blev 135', jag vet fortfarande inte om det var normalt, för högt eller för lågt.....Det är en story, som jag bjuder på.

Bilen går som en klocka vid uppstart och varmkörning + rullning under vintern, på onsdag är det besiktning, jag har noterat högre värden på utsläpp vid de senaste besiktningarna (HC), kolväten, det kan ha med diverse problem med timingen i förbränningen att göra ( t.ex vanos....9, så HÄR långt är jag lycklig att ta fram "monstret" och köra genom års-kollen.....ev. problem, då kan jag återkomma, och kanske få några tips av erfarna BMW-ägare.....tänker jag!!!

Är såklart lite nyfiken på kommentarer på 135' för denna bil i höstas.....Men det är väl underförstått...

em3
so
119
sofresh
Bmw M3 e92
Blev såld idag för 160 000kr, så jag vet inte... När man ser alla andra 03 couper som ligger ute för 150 000 och har gått runt 15 000 mil så börjar man undra lite! Hur kan en coupe kosta 10 000 kr under en cabbe som har 4000 mil mindre på mätaren hallå vi snackar om en cabbe! Jag tycker det är väldigt konstiga sätt man räknar värdet på m bilar! :/
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Dom flesta vill nog ha en coupe istället för cab, tillgång och efterfrågan.
em
906
em3
M3 cab -03
Jag har en teori, som stödjer Westersunds ide....cabbar kan man inte åka bana med! Den väger också betydligt mer, en 150 kg eller så, och har nog inte riktigt lika bra väghållning som en coupe. Det är kanske därför en mer begränsad efterfrågan på cabbar med stora fartresurser.

Jag valde cabben av just dessa skäl, mindre risk för tidigare hårdkörning ( dock inte riskfritt....), och oftare säsongsanvändning med mindre vintersalt t.ex. Men också för att jag ville ha just en Cab!

Vidare vet jag inte om 160' är så dåligt, det är svårt att jämföra, och köpare av dessa går mycket på stabil historik och mil, tror det kan variera priset ganska mycket.

em3
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.