AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.533

Behöver hjälp! bmw e92 33d -08

He
22
Henkolol
328i e46 -99
Hej!

Jag har några frågor angående min 335d -08 som jag hoppas man kan få svar på.

För några veckor sedan så råka jag tanka fulltank på Preems ACP diesel. Har alltid kört på ST1 diesel innan och kommer alltid göra det i framtiden med.

Dagen efter när jag skulle köra om så hade den absolut ingen kraft.
Ingen blurrande eller ryckande utan helt avsaknad av kraft.
Trodde då att det var dieseln, då jag hört endel om den att det har satt igen saker.
Så jag köpte nytt dieselfilter för att byta.

Men innan jag hade hunnit byta det iallafall så efter 4-5 dagar så helt plötsligt sköt den iväg som fan, och efter det har det varit samma sak. att den går trögt på låga varv, men precis vid ca 2300-2500 varv så skjuter den på som fan.

Men växellådan beter sig konstigt. När man ger full patte och den drar på, men på 4an när man varvat ur typ så vill den inte växla upp utan att jag måste släppa på gasen, då växlar den.

Kan det vara så att det ev. behövs växellådsolj byte och är lådan datorstyrd om det finns typ ett "säkert läge" den gått in i? så bmw får fixa det eller vad kan det vara?

Hoppas jag har beskrivit felet bra och om någon känner igen detta eller vet vad orsaken kan vara.

Mvh
Henrik
Jc
570
JcN
Bmw 520da F11 -14
Opel Astra -02
VW Polo -03
En kompis hade gammal cheva s10 där lådan betedde sig på det viset, ville inte växla upp på de högre växlarna, den lådan var i stort behov av renovering. Hoppas verkligen det inte är så för dig.

Har du haft/har oljeläckage från lådan? Då kan det ju vara ett byte som avhjälper detta. Inte säkert att det hjälper dock.

Här är en länk från tillverkaren:

// Jonas

He
22
Henkolol
328i e46 -99
Tack JcN för en väldigt bra film! Detta skall göras fortast möjligt! :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.