|
|
|
|---|---|
| Tja har planer på att lämna in min växellåda på förstärkning då ja har tänkt byta downpipes intercooler o luftfilter. är de någon som vet ett bra ställe att lämna in den på? Och vad kostade det? Jag har en automat med paddlar Mvh patrik | |
|
De enda etablerade som gör det är Level10 i USA och det är inte så billigt. Men varför förstärka? Har du Alpina TCU? I så fall tål den minst 500whp vilket är mycket mer än vad man kan ta ut av orginalturbosarna och även om du skulle byta till RB turbos så är det lugnt. Kör du däremot singelturbo eller nått av de ännu större dubbelturbo uppgraderingarna så får du fundera på förstärkning. |
|
| Hur vet jag om ja har alpina tcu | |
|
Enklast att se är att det står t.ex D2 istället för bara D i displayen när du har Drive i. Men du har antagligen inte det då. Men med dom modsen kommer du ha max 390hk på hjulen och växellådan pallar runt 450 helt orörd, med Alpina TCU (vilket är typ gratis) klarar den över 500 så du behöver absolut inte tänka på att förstärka lådan om du inte ska trimma rejält. |
|
|
Länk Så ser det ut |
|
| Vart får jag tag i programmet då? Är de lätt att installera? Ne det står bara d på min | |
|
Ursäkta en okunnig, men varför skulle man behöva förstärka vid singelturbo? Det lilla jag läst om N54/n55 ärr att N54 svarar bättre på trim. Vore intressant att veta då jag står i valet och kvalet mellan en N54/n55 Ber om ursäkt för att kapade tråden lite! |
|
|
Pattek: Skriv i tråden i Trim forumet och se om nån i Stockholm kan hjälpa dig, du kan göra det själv också men det är ju bra om nån som gjort det förut kan hjälpa till. sx3: Nej du har helt rätt n54 är bäst om du ska trimma. Jag menade singelturbo-konverterade n54or, även de minsta kitten ligger på rätt sida om 500hk på hjulen men rätt ohälsosam effektkurva för växellådan ;) N55 och N54 ligger dock rätt lika i effekt vid steg1 och steg2 det är efter det som n54 drar ifrån rejält. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.