AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
512

tyska bilar nyskick

Hejsan!

Funderar på att köpa en M3:a 98 men är lite misstänksam på att de flesta bilar är i så fruktansvärt bra skick! inredningen tex. är ju i nyskick likaså andra detaljer......

bör jag vara misstänksam eller är de såhär? tackar på förhand...
warchild
Det tror jag inte. Var istället glad för att tyskarna är så pedantiska.

Snyggaste bilarna i stan
Likvid
Inte ovanligt tyskarna kör 1000mil/månaden.

En 98:a som sägs ha gått 5000 mil kanske har gått egentligen 20000mil.

Tyskarna kör långa sträckor och hårt.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Du behöver inte oroa dig för att skicket är bra. Det är bara att jämföra med en svensksåld som har gått i vägsaltet. Tyskarna är som warchild säger pedantiska. Vet en kompis som importerade en M3 -95 och den var det helt underbart skick på. Skinnet var perfekt och all annan utrustning var i bra skick, även väldigt fin på utsidan. Speciellt om du köper en M3 -98 så behöver du inte oroa dig allt, och de flesta M3:orna som är från -98 i Tyskland ska se bra ut.

//Schnitzer
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

En -98 ska vara i mkt bra skick. Vore mer onormalt med dåligt skick. Speciellt då det gäller M-bilar.

/Edvard
BMW CS # 4503
Mister Likvid har helt tappat verklighets förankringen eller? 1000 mil i månaden så får man nog ha en andra chaför som åker med hela tiden som tar över när du själv sover för den bilen måste ju gå dygnet runt???!!!
Ha själv taxi firma så jag tror nog att du talar lite väl mycket i natt mössan och jag har förresten en importare själv så ta och vakna till verkligheten år 2001 vännen.
Danne523 du har så rätt,Likvid vet nog inte vad han pratar om, jag satt här och räknade på de taxi bilar som jag brukar serva, och den ena en -98 Omega har gått 35000mil det blir 972,2 mil i månaden,samt en -95 Omega på 55000mil det blir ca 763,8mil i månaden,och tro mig dessa bilar har många chaufförer dom går ständigt(förutom när dom servas så klart vilket är mkt ofta)och den som är så dum att dom tror att dom inte skulle se skillnad på en bil som gått så långt trots att den är omlackad är det synd om. Känns bilen som om den vore ny så har den inte körts på det viset som likvid säger.Däremot så kan den givetvis vara skruvad men inte några 1000mil i månaden och toppskick.
Dessutom så sitter BMW´s Diesel 6a i omegorna=helt suverän motor.
An
260
Anders T
B10 4,6 Touring
Statistiken säger väl att Tysken kör 2500-2700 mil om
året,om jag inte minns fel.
1000 mil i månaden,,jo smaka på den.
Ne Likvid får nog vakna till son nån sa här,,
Så om jag kollar på en bil i Tysklan så brukar jag räkna 2500 mil om året oavsett vad det står på mätaren.

A.T
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.