AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.135

Chiptrimning mest för lägre förbrukning M73 motor?

Har en E38( 740-97 med M62 motor)som jag lät en Superchip representant omprogrammera/optimera DME:n på,och det gjorde stor skillnad på motorgång,avgasvärden och även märkbart lägre förbrukning!

Jag har även en E38 750 med M73 motor som bruksbil/året runt bil och tänkte kolla lite ang chiptrimning/optimering på den. Men jag har googlat runt lite och hittar inget "bra"!
Hade en E31 (850-91)som jag köpte "Wokke chip kopior"på Ebay som jag satte dit själv,och det gjorde "underverk".Vet inte hur mkt det sänkte förbrukningen, men vid besiktning(jämfört med året innan)var
både co+hc värden betydligt lägre! Så som jag kände skillnaden var att den var betydligt rappare,men
det var ingen skillnad som tidigare när man ändrade mellan "vanlig" och sportläget!

Det som jag är lite orolig för att om man låter nån som inte vet vad han gör,förstör styrboxarna med sin okunnskap ! Det var ju en tråd på detta för nåt år sedan som slutade i "katastrof"!

Så att om nån har lite erfarenhet av optimering av M73,eller synpunkter i allmänhet på chiptrimning
av olika bensindrivna BMW motorer,vore jag tacksam för lite info !!!
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Hej igen Thomas. Wokke lär väl kunna trimma även E38:ans boxar med bra chip?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.