|
|
|
|---|---|
|
Jag har beställt en F30 320DA Xdrive M-sport för ca en vecka sedan. Nu när jag kikar lite på nätet så börjar jag få ångest kring om jag borde ha valt till utökat instrumentkluster eller inte? Det borde ju inte vara för sent att lägga till det för beräknat produktionsdatum är v16. Bilen är beställd utan navi, så jag har ingen egentlig nytta av det, men jag tycker det ser lite snyggare ut på bild. Frågan är om det är värt besväret och 1700:- att få det? Vilken info får man INTE fram i den vanliga displayen? Och momentanförbrukningsmätaren är enligt mig faktiskt sämre/fulare i digitala varianten jfrt med den klassiska analoga. Man får väl dessutom en liten bild av en bil och kvarvarande körsträcka till service i standarddisplayen vid uppstart. Hjälp mig med argumentering för/emot! | |
|
Det är ju inget måste, men inga stora pengar heller och hade jag köpt en ny bil så hade jag lagt till det utan tvekan. Vet inte hur det är på F30, men på F20 får man även en eller två extra funktioner i iDrive med utökat instrumentkluster. Förbrukningshistorik t ex. |
|
| Det viktigaste för mig var fram, till beställningen, att text och siffror i instrumentet visades i vitt istället för orange (känns väldigt e36:igt...). Förstod efter efterforskningar att båda instrumentklustrena skiftar till orange vid mörker. Och då kändes det inte så viktigt. Men som sagt, nu har jag fått ångest kring hur pass mkt modernare bilen känns med ett utökat kluster...Och det är ju som sagt inga pengar att bråka om egentligen (om man bortser från att bilen i a f kostar för mkt...) | |
| Känns inte nödvändigt med din utrustning. | |
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
När man läser vad du skriver så ser man vad du innerst inne vill, och att du redan bestämt dig. ;-) Det är din bil, du ska vara nöjd. Ring o prata med dem på BMW vad de kan göra i den här frågan. /a |
| Jag måste få jämföra live, tror jag. Omöjligt att fatta beslut på katalogbilder... | |
|
Utökat kluster är ett måste enligt mig. Klara 90 tals vibbar med pytte displayen man får annars som inte hör hemma på en premium bil 2015. För 1700:- så är det en no brainer även utan navigering. |
|
| Kan nog hålla med michael561 att ordinarie kluster ser onödigt mycket äldre ut än det utökade. Bara det gör att 1700 känns ganska ok. | |
| Utökat kluster är ett måste, det ser ut som en E36 annars. Det är fortfarande inte helt okej med det utökade, men det är iaf bättre. | |
|
Jag säger också "Bä". Det är värt sina 1700kr. |
|
| Det är mycket jag skulle kunna välja bort, men det där klustret är som salt till maten - hur fint köttet än är och hur gräddig potatisgratängen än blir, så är det saltet som gör allt. | |
| Saltet kan man ju inte undvara....Beställning justerad! | |
| Fint, grattis i förskott till en härlig bil! | |
| Som sagt grattis, en suverän bil. | |
| Utökat kluster är ett måste, det ser så mycket bättre ut och 1700 kr är ju inga pengar när man specar en fabriksny bil. | |
|
Jag kanske är kräsen, men tycker det är sjukt viktigt med instrumentklustret. Känns som min klockradio annars, som ja har i min e91a. Astråkigt, gillar 5seriens fläshiga och volvos nya faktiskt. Känns modernt. För mig i alla fall. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.