|
|
|
|---|---|
|
Det är så att jag är jag lite frågande till hur man på ett säkert och tryggt sätt köper en relativt dyr begagnad BMW från en mindre känd handlare som äger bilen och har en skuld på denna? Om det var en känd stor handlare så kan man oftast lita på att saker sköts rätt men hur ska jag gå tillväga vid köp från en mindre handlare? bilen har idag skuld genom Wasa Kredit, eller är det så att Wasa Kredit inte släpper bilen till ny ägare om inte skulden är betald först? Finns det nåt sätt skydda sig mot att man inte åker på handlarens skuld genom någon klausul i köpavtalet. | |
|
Om inte handlaren har pengar nog att lösa skulden innan tycker jag det känns "sisådär" att handla av dem. Om du ändå vill köpa bilen så går det bra att göra ägarbyte trots skulden. Det är ingen spärr mot ägarbyte i sig, bara att skulden följer med bilen. DU betalar restskulden till finansbolaget och resten till handlaren. Ring själv finansbolaget. Ägarbytet måste göras samma dag som skulden betalas, annars makuleras regbeviset och ett nytt skickas. ------- //Lövet |
|
| Ok det låter bra, bästa är om handlaren löser skulden innan affär. | |
|
Mm, jag håller nog med om att det känns lite sisådär att handla en bil av en handlare som inte har pengar nog att lösa själva skulden. I övrigt är det ju som lövet säger. Lösenuppgifter på skulden borde du få telefonledes av finansbolaget. |
|
|
En seriös handlare säljer inte en bil med restskuld - den löser han själv innan försäljning. Jag skulle personligen vända i dörren och leta upp en annan (seriös) handlare om denne försökte sälja en bil med restskuld! Det känns som en STOOOR varningsklocka - strular det redan vid försäljningen kan du nog inte vänta dig ett korrekt bemötande vid t ex. reklamation av olika slag... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.