|
|
|
|---|---|
|
Tänkte att ni andra skulle slippa göra samma misstag som mig och lägga en halv dag på att åka och kolla på en bil som är trasig. Länk Reg.nr. xks101 xks 101 Något fel på styrsystemet... fråga mig inte vad, ibland gick den bra... ibland händer absolut ingenting när man tryckte på gasen... så något allvarligt problem är det... killen ville inte kännas vid att bilen gick dåligt... men han ville heller inte åka med på en provtur för att själv få se att den gjorde 0-100 km/h på 45 sekunder... Skicket i övrigt var allmänt risigt... mycket rost i stenskott och dåligt lagad framstötfångare efter krock, blästrade framljus (det är väl ok för det priset om bilen varit hel). Vibrerade i framvagnen över 50km/h(på telefon sa han att det vibrera vid inbromsning men det gjorde ingen större skillnad när man bromsade, troligtvis bara en länkarmsbussning...) Att man sen förklarar för killen på telefon innan att man inte är någon idiot som han kan lura utan man kommer göra en grundlig provkörning och är den inte ok så köper jag inte... irriterande! 300 meter kom jag på min provkörning innan det konstaterades att bilen var trasig... just ja, anledningen till att han skulle sälja sin bil han haft i 2 månader... han ska börja plugga om ett halvår... Egentligen är det ju jag som e idioten som ens åker och tittar på bilen men nu kanske någon annan slipper känna sig som en idiot | |
|
Jag tycker det är lite onödigt att hänga ut någon så här! Jag brukar inte hellre följa med på provkörningen när jag säljer mina bilar, det innebär inte att jag har fel på bilen. Hur kunde du konstatera att det är allvarlig fel? Det kanske är jätteenkelt fel... Bilen kanske började hacka när du började provköra... Har vart med om liknande när jag skulle sälja min gamla bil som var felfri, en som provkörde den vägde 100+ som kastade sig i framstolen och sedan börjar airbagslampa lysa efter det. Ok om du har fått reda på att bilen har gått 30k mil fast vid försäljningen stod 15k mil? Eller om bilen var tidigare allvarligt krockad utan att säljaren upplyst om det. Det kanske man kan upplysa andra om. Men att hänga ut någon för att bilen var inte i det skicket som du hade förväntat dig... tycker jag är dumt! |
|
|
Jag tycker det är bra att berätta vad man tycker om bilen man tagit sej tid att titta på. Enligt säljaren va bilen fin, och det finns kanske en köpare som instämmer med det påståendet. jag söker alltid på regnummer av den bil jag är intresserad av, så om jag hade varit intresserad av denna hade jag nog läst detta och blivit tacksam för att jag slapp ödsla min tid. |
|
| Om man skriver "Bilen går väldigt bra maskinellt och är välvårdad både in och utvändigt" i annonsen, så får man nog ta att det finns folk som blir irriterade när det visar sig vara precis tvärtom.. | |
|
Att bilen var ordentligt "stenskottad" och det kommit en hel del flygrost på den skiter jag i... det handlar ju om en tolkningsfråga... men en bil som inte svarar på gasen (vi pratar här inte om att den hackade eller gick "dåligt", den var DÖD) Tycker folk som försöker sälja trasiga bilar som helt felfria och väl fungeraden ska hängas ut. Och självklart så är det inget "lätt" fel, då hade ägaren själv åtgärdat det... han sänkte priset i 4500 efter att jag varit där och kollat på bilen... Att sen priset är braaaaa långt under vad andra liknande bilar kostar säger ju att det inte är något billigt/enkelt fel, då hade ju säljaren själv åtgärdat det. Och nej, det var ingen rik snubbe som inte hade tid och bara ville bli av med bilen, det var en ung kille som pluggade, bodde hemma hos sina föräldrar och skulle svarva bromsskivorna för att det vibrerade när man bromsade... hur det ska ta bort vibrationerna som e hela tiden från framvagnen e ju en annan femma. Att du (tomas) tycker att man som säljare måste upplysa om att en bil varit allvarligt krockad tycker jag e väldigt konstigt, det är okej att ljuga om att bilen går som en påse skit men det är inte okej att INTE säga att bilen varit krockad och har blivit lagad. Köpa bilar som varit krockad har jag inga problem med så länge det är ett försäkringsbolag som tagit hand om räkningen (och det är det ju i 99,9% av fallen). |
|
|
Jag kan hålla med er att det irriterande när bilen inte är i det skicket man har vårväntat sig. Men i sånt fall kanske man kan be ägaren att ändra på annonsen och skriva till dom sakerna som inte stod från början. När du hänger ut en annons så här så är det ju nästan så att bilen måste skrotas efter det. Ja det kanske är något fel på bilen men du har ju trots allt kunnat starta den och åka några meter, det är inte så att du kom ditt och bilen gick inte alls att starta. Så som du beskrev det så skulle man nästan gissa på att det någon vev-/kamaxelgivare som börjar spöka eller något annat elektroniskt. Självklart kostar det tusentals kronor att felsöka och laga på BMW verkstad men har man egen dator eller känner någon så handlar det kanske bara om hundralappar. Jag förstår att du ville varna andra för en annons men varnar man på det sättet så finns det inga bilar kvar på blocket snart. |
|
|
Tomas_e36 helt rätt, jag hoppas att det inte finns en enda bil kvar på blocket där säljaren beskriver den som "går väldigt bra maskinellt" när det uppenbarligen är ett stortfel någonstans i motorn. Förstår inte hur du kan argumentera för att folk ska få försöka sälja trasigt skit som helt... min enda gissning e ju att du är av samma skrot och korn... OM nu säljaren hade skrivit "något fel med motorn, ibland är den stendöd när man trycker på gasen - kan vara något enkelt jag vet inte" då hade jag inte skrivit ett skit här. Men när säljaren bedyrar på telefon att bilen går kanon osv. och jag som spekulant förklarar att jag e inte någon idiot när det kommer till bilar och OM bilen inte går som den ska så kommer jag upptäcka det och det kommer inte bli affär så säger ändå säljaren att den går aldeles utmärkt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.