|
|
|
|---|---|
|
Får inte till länk till annonsen, men det här är texten: BMW 19" smidda original style 220M. (19x8.5" ET29, 19x9.5" ET23) Däck: Michelin Pilot SuperSport i dimension 245/35 och 265/35. 6 mm kvar bak, 7 mm fram. Har suttit på min E92 M3. Passar även 5-serie E60/E61, E82 1M med flera. Mycket fint skick, hela och runda. Något enstaka stenskott. Inga skrapmärken. Pris: 14 000 kr. Hämtas i Falun. Inga byten! Passar verkligen dessa till E60, med ET osv? | |
|
Det är inte original 19" däcksdimension för E6x i alla fall utan mindre. Hur stor betydelse det har vet jag inte. ET har jag inte koll på i huvudet. ------- //Lövet |
|
| Nej det vet jag. Var inte att jag skulle köpa just dessa, mer huruvida fälgarna ens funkar på E60. Med rätt däckdimensioner då förstås. Sorry för otydligheten. | |
|
Så här det det ut på en E61 iaf. 245/35 fram och 275/30 bak. Det ger väl ungefär 1,5% mindre rullningsomkrets än original. Man skulle behöva specea ut dom en smula, särskilt i fram. Länk |
|
| Ok, så ET är inte optimalt mao. Vill helst inte använda spacers så jag hoppar nog över den tanken. Vill byta ut mina träiga original 18" och skulle helst hitta styling 172, men dom växer ju inte på träd tyvärr. Iaf inte till ett rimligt pris. Troligtvis lättare att hitta styling 166 kanske. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.