AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.126

Bur Z4M coupe

Hej!

Nu har jag bestämt mig för att greja till Z4:an med bur... ut med allt onödigt in med två sparco DTM eller liknande och nya bälte är steg 1. Nån som gjort denna operation?

Länk
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Jag har sett den du länkade till men också en där buren var integrerad med övriga inredningen, tror den var svetsad i karossen ändå. Men om du ändå ska satsa på prestanda finns ingen anledningen att ha kvar inredningen. Kul projekt och lycka till!
Jepp sett detta också men bestämt mig för att allt åker ur och svetsa är planen. Många gråter nog när de är en udda bil men köpte den rätt och anser att detta blir mycket bättre :) tack! Ska försöka lägga upp bilder här sen.
ph
129
phiiim
116i F20 -15
135i E82 -08
325i E90 -05
Innan du river ut inredningen och svetsar fast en bur. Har du koll på regbes av bur då bilen är helbilsgodkänd, eller hade du tänk montera i och ur varje gång du bes.

Vet dock en m3 e36 3.2 som som fått bur intallerad och regbes av en firma i Gbg trots helbilsgodkänd.
@phiiim Trodde inte detta var ett problem när de är "halvbur" får gräva i detta en gång till.
ha
120
hardrox
e30 340 (v8) -89
Golf 1.6TDI -14
eftersom din bil inte har nå säten bak och du vill ha halvbur så ser jag inte problemet. Men ring din lokala besiktning och hör om du kan få prata med den personen som gör regbesiktning, så får du höra hur dina möjligheter är.

@hardrox precis som jag uppfattat det. Ska ringa och kolla ändå. Tack.
St
54
Stelunex
BMW M5 -95 Avusblå
Detta ska följas med spänning. Skicka upp bilder vart efter så man får följa ditt projekt! ;)
Hej igen!

Nu har jag ringt och pratat med en väldigt bra person på Carcept... inga problem att sätta i bur i min bil :-)
Påsken är räddad....
St
54
Stelunex
BMW M5 -95 Avusblå
Hur går dina bygg planer?? Inväntar med spänning på hur långt du kommit med bygget..
De går trögt! Massa skit regler som hindrar mina planer. Får vad jag fått reda på inte flytta infästningar till bälten... Detta gör att väggen bakom säte ej kan tas bort om som jag tänkt ha bilen gatreggad...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.