|
|
|
|---|---|
|
Jag har identifierat att doft knackande från styrningen på min bil. Det hörs bara när man kör väldigt sakta. Det är ett knackande, kluckande ljud. Man kan provocera fram ljudet om man svänger lite fram och tillbaka med ratten, men ibland hörs det bara när man kör rakt fram. Jag har för mig att jag hittade en tråd här en gång om samma problem, men jag har sökt ihjäl mig och kan inte för mitt liv hitta det. Jag har hittat andra som har samma problem på ett amerikanskt forum: Länk Summan av den tråden är att det är en "steering column" det är fel på och de har kommit en ny uppgraderad sådan, varför är okänt. 01 AT-steering box, electr. 24V 1 32106865440 [Used pre LCI and up to 03/2014] 01 AT-steering box, electr. 24V 1 32106870797 [Same part # as the LCI F10 550i] Det sägs också att det blir sämre med tiden så man bör kanske göra något åt det. Det är ingen billig pryl och arbetet är inte heller billigt eftersom motorn måste lyftas. Jag har 2 veckor garanti kvar på min bil, jag skulle vilja få det här åtgärdat men vill ha mer vatten på min kvarn för att ta upp det här med bmw. Det är absolut inga höga knackningar och flera andra i länken ovan har bara fått besked om att det inte är ett fel. Har du kanske samma problem och fått det fixat? | |
| Hmm, har även ett svagt "klickande" i mycket låg fart och rakt fram med liite lirkande på ratten åt något håll. Är det Bmw garanti du åberopar, eller vagnskadeförsäkring? | |
| Det är helt säkert samma klickande. Jag skulle kunna leva med det, problemet är att många säger att det blir värre med tiden. Om det nu är 20-30kkr det kostar att byta den så vill man ju ha gjort det medans garantin finns. Jag köpte min begagnad med BMW premium Selection vilket är någon sorts garanti. Om den verkligen täcker det har jag inte kollat upp. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.