|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk detta är min box |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du kopplade ur Dynavin, men fick du ihop originalkablaget som det var från början.? ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Naj de har du rätt i de prövade jag aldrig | |
|
Om de nu går att koppla ihop eftersom org stereo saknas men får kolla på de igen |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kan du inte återställa så har du avbrott i canbuslinan mellan LCM och instrument och får dessa fel. Råkade utför detta på en 520-01 som hade en ipodadapter och bilen gick aldrig ned i sleepmode /lågströmsläge, när jag skruvade bort ipodadapter från kabeln så bröts canbusen och det lev en felbild ungefär som du beskriver och fick då koppla ur kabeln med adapter bakpå och återställa till original. Helljus, blinkersindikering mm, radioknapparna på ratten funkade inte heller liksom radion Men normalt ska väl detta funka med Dynavin utan problem , monterade en"Huligan" i min 540 -01 utan några problem ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Prövade en gång till men tog även bort ISO kablaget denna gång nu verkade allt gunga igen. Slog av och på flera gånger o de slutade inte o funka efter ett par gånger som innan | |
|
Instrumentet visade inte blinkers, helljus och belysningen var svag samt att den indikerade ej stängs förardörr fast den var stängd. Jag hade en eftermarknad del för iphone och därför misstänkte jag den. Tog bor den och kopplade in allt med originalgrejjerna och alla felen försvann! Tack Hasso! |
|
Se där ja !! Lite nytta har man gjort iallafall :) ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.