|
|
|
|---|---|
|
Hej, finns en bmw 540 e39 till salu med följande info: -Årsmodell : 2000 -Miltal: 36 000 -Nybesiktad för 1 månad sedan -Någon rostfläck -Men förövrigt ser sen bra ut Problemet är att motorn har dött. Ägaren var ute och körde som vanligt förrgår men när han skulle starta den igår så skramla det till och motorn dog. Startmotorn verkar fungera och motorn vill gå igång men den gör inte det. Finns ca 15 liter bensin kvar i tanken och olja finns i motorn. Jag har några "lösningar" till problemet men är lite osäker på om jag är inne på rätt spår. Skulle uppskatta om ni lämnar kommentarer om vad felet kan vara och även om detta hänt era e39 modeller | |
| Kamkedjan som rappat över alt trasig glidskenor? | |
|
Finns mycket info om du googlar: Länk Hittade detta som kan vara simpelt att prova: My 98' 540i/6 gave me the exact same problem six months ago. at that time, my car was at a slope. I was able to push started it and drove home. Planned for replacement of the starter. After knowing it was a very difficult job, planned to take it to the shop. Talked to a shop and described what happened, he said starter don't just die like that and asked me to try something simple first. I so happened to have a extra ignition switch from my e46 and find out my 540i used the same one. swapped it. It started right up. no problem ever since. I hoped this is your case. Btw, I bought my e46 ignition switch used for $10.00 only... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
15 liter i tanken är ett kritisk gräns för att sugstrålspumpen inte fungerar då stannar bilen. Det är internpumpen som pumpar mellan tankhalvorna och den driva av returtrycket. Funkar inte den stannar bilen när det är ca 15 liter kvar i tanken. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hej, jag har sökt runt jag med. Har stött på problem med: -Bränslepumpen -Sugstrålpump -Dåligt larm/nyckel... -Dåligt bilbatteri (ej tillräckligt med V) -Bränslapumprelät -Jordad kabel/vanlig kabel som lossat - etc... Är jag inne på rätt spår? Dessa var de tänkbara områdena jag tänkte kontrollera när jag kollar på bilen. |
|
|
Kablaget till bränslepumpen kan vibrera sönder. Finns några som råkat ut för det, inkl jag. Eftersom krympslang döljer lödningarna kan det vara svårt att upptäcka. Men precis som du själv påpekar så finns det flera potentiella felkällor. |
|
| Erik_W syftar du på den svarta kabeln när som är kopplad till pumpen under baksätet? Den som fästs med clipsar... | |
|
Det handlar alltså om kablarna på insidan av locket till bränsletanken, på höger sida. Pbengtss tog en bild på sin lagning: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.