|
|
|
|---|---|
| hejsan efter att ha monterat baslåda och slutsteg i bilen så känns framsystemet inge vidare de slår igenom helt enkelt inget bra ljud... så nu skulle jag vilja byta framhögtalarna men tydligen är det special högtalare i bmw e90 sitter med 3 skruvhål ist för 4 som de brukar vara såg det finns special fästen på ebay man kan köpa för att få i vanliga högtalare någon här som bytt framhögtalarna till vanliga högtalare??? och finns det nått sätt att få i större högtalare än 4" i dörrarna | |
| Du kan bygga en distans så att du får i större högtalare, om du inte vill göra för mycket åverkan, men det kanske finns 4 tums med bra klipp i, men rekommenderar slutsteg till dom också, sen diskant i öronhöjd | |
|
Såg att man kunde köpa gladen one 100 bmw högtalare För 1095kr som skulle passa rakt av med samma fästen som de som är original Dom ligger på 60w rms står det.... någon som testat dessa högtalare??? |
|
|
jag bytte ut mina högtalare mot gladen i min gamla e91. bytte även basarna under stolarna samt huvudenheten blev en zenec navi. blev grym skillnad mot originalljudet kan ja säga...även om det inte på något sätt blev top of the line...men de är bra högtalare som passar direkt och inte kostar skjortan. |
|
|
okeej tackar då blir det nog att inhandla gladen högtalarna till framdörrarna... jag har orginal basarna under stolarna men så har jag en mds fanatic fatboy 12a och ett jbl steg i skuffen... får se om jag sätter i dubbla 12" senare men för tillfället får ja nöja mej med mds 12an föresten funkade allt som tex back varnare o sånt när du bytt ut orginal stereon mvh |
|
|
finns att inhandla på www.seastreamsgarage.se nej backvarnaren fick jag aldrig igång efter bytet tyvärr, antar att det är någon uppdatering som ska göras av stereon. jag bytte dock bil innan jag hann forska vidare i ämnet. |
|
| jaha okej ja ringde bmw o kollade då jag tänkte byta stereo o allting först men de sa att backvarnaren inte skulle funka om man bytte ut originalstereon... så kollade med dej manvet ju aldrig även bmw kanske kan ha fel ibland :P men pga de dom sa om backvarnaren så skaffade jag en sån där högnivå till lågnivå omvandlare ist så man kunde få in steg och baslåda... tackar för tipset ska kolla deras sida =) | |
|
danne_e90: Jag har ett oanvänt kit MB Quart QM200.3 inkl 8" basar under stolarna. Länk Skicka ett pm om du är intresserad. |
|
| skrev i din gästbok kris | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.