|
|
|
|---|---|
| Är det svårt ? Vad behövs förutom mitt pass ? | |
|
Här finns lite info: Länk |
|
|
Tack, Någon som vet ca pris för dom röda skyltarna ? Har läst att dom gula skyltarna inte gäller i Sverige o Danmark men vad händer om dom tar dig? Böter? |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
gulskyltar blir böter i sverige. I danmark har jag aldrig åkt dit. Röda kostar ca 150 Euro med allt, skatt, försäkring. SJälva skylten kostar inte med än typ 15 Euro. |
| I Danmark gäller båda numera, men i Sverige måste du ha röda. | |
|
Ok, Är det polisen som stoppar dig eller tullen ? Bor rätt nära båtarna i Helsingborg så jag tänkte om man kunde göra en fuling där :) |
|
|
Tullen? I Sverige? Finns dom? Kör över Öresundsbron, är väl aldrig bemannat där. Skulle kunna rulla in en hel armé där med pansarvagnar etc utan att någon skulle märka det. |
|
|
Behöver man göra något om man tar bilen på släp? Är det bara o betala och sen åka hemåt? |
|
|
Släp är lätt! Bilen avreggas i Tyskland och du får med dig registeringsattesten / Fahrzeugbreif. |
|
| Vem är det som gör det? På Samma ställe som för plåtarna? | |
|
Vad heter stället man fixar skylt & försäkringen på? Brukar ju ligga i anslutning till zulassungsstelle men vad kallas det? Håller på att ev köpa en bil privat och killen vet inte riktigt hur han ska gå tillväga.. |
|
| Kfz-Zulassungsstelle väl? | |
|
En snabb fråga, Vad skriver ni under "Utländskt/tidigare registreringsnummer" i ansökan till ursprungskonrollen ?? |
|
| Det sista riktiga reg-numret bilen hade i Tyskland. Står i Briefet | |
|
Nu hade jag lite bråttom med att skicka iväg allt så jag skrev inget där men dom kan se det på Briefet som du nämner, Bara jag inte behöver göra om ansökan sen igen .. |
|
| Hur lång tid tar det innan man får plåtarna efter att registreringsbesiktning är klar ? | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Brukar gå fort, typ 2 dagar max |
|
Fick idag hem ett brev från "Hauptzollamt ltzehoe" och en "räkning" i den på 13€ Vad är det till? |
|
![]() 2.226 530d G31
Fordonskatt |
|
Fick mina plåtar efter 3 dagar & har oxå fått faktura på 13euro men jag betalade ju ngn form av skatt i en automat på Zualssungtelle.. |
|
| Det gjorde jag också tror det var på ca 34€ | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.