|
|
|
|---|---|
|
Det vankas nya sommarhjul har har lite olika alternativ, dock vet jag inte om ett alternativ passar på bilen - ställer nu frågan här. Fälgen heter Dubbeleker M 303 och är vanligtvis satt på BMW GT och 7-serien med M-sport, se länk för bild Länk 8.5x20 ET 25 10x20 ET 41 Fram 255/35-20 Bak 275/35-20 Min bil är en 520d F11, är det några konstigheter? Alternativ är att köra komfortvalet och köra 18" original av någon sort alternativt 19" som är standard till 535 till F10/F11 (V-eker 331). Stort tack på förhand! // Johan BMW CS #08970 | |
|
En fälg till E60 som mycket liknar ditt val är Dubbeleker M 184. Men de är bara 8*18 tum runt om. Kolla ET måtten för din bil: Länk M 303 kan dock passa. Se upp om du har sidokameror i framskärmarna, jag tror att de kan ta stryk om hjulen är för stora. |
|
|
Kör på vinterhjulen nu, orginal 17" de är förmånligt tysta och komforten är bra, har kört 20" tidigare dock med mycket mindre gummi (profil 20) och det var ingen höjdare för komforten :) Ni som kör 20" med F10/F11 upplever ni att ljudnivån/komforten försämras? Har inga kameror för övrigt så på den punkten är det lugnt, // Johan BMW CS #08970 |
|
| ET't bak är lite för högt för F1x, jag skulle nog provmontera/mäta innan köp. | |
|
Misstänkte de, tänkte att dessa skulle sitta som handsken på en F11, säljaren hade tydligen haft det på sin F11 säger han men jag ställer mig tveksam då ET är såpass högt. Får kolla vidare, tack för alla svar än så länge! // Johan BMW CS #08970 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.