|
|
|
|---|---|
Jonas M3 |
hej har en fråga om hur man märker att vanosen börjas svikta för en. Bumper skrev i ett tidigare inlägg: "Om en vanos börjar bli dålig, så märker man detta på en gång. Effekten "försvinner" och det känns direkt." men är det märkbart hela tiden eller kommer det till o från och vad exakt är det egentligen i vanosen som brukar fela? tacksam för svar av nån med erfarenhet, inte teorier! M-Tritschka |
|
Jag pratade med en mekaniker på BMW idag angående vanos. Han sa att de hade ett test för detta som bara tar 20-30 min att genomföra. Låter som en bra investering så jag ska nog låta dem göra ett sådant test snart. För övrigt vet jag inte inte hur man ska kunna märka att effekten försvinner ifall vanos har varit dålig sedan man köpt bilen och man inte har något att jämföra med. Men det finns nog andra på forumet som kan komma med lite tips... /Fredrik |
|
Jonas M3 |
ok, tack. det låter bra. nån annan med tips? M-Tritschka |
|
Tjenare. En kompis till mig fick problem med sin vanos på sin M3 3.2. Tror det var en magnetventil som pajjade eller om den lossnade. Hursomhelst så märktes detta på en gång. Givetvis är det svårare att märka av detta ifall man köpt en bil som har haft dålig vanos från början, men "känner" man bara sin motor lite, så borde man märka av ifall inte allt står rätt till. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.