|
|
|
|---|---|
| Behöver/skall man byta olja i låda och bakaxel? | |
|
Är det automat låda ska du givetvis byta Sen är kanske du inte behöver byta i en manuell å bakaxel om du tänkt köra 20000 mil men jag hade tänkt ha kvar min bil tills det i princip är dax för skroten så min manuella låda kommer få olja bytt i höst å byter glykol då med då har den rulllat drygt 13000 Bakaxeln får kanske kring 15 |
|
| Det är automat. Hur lång är intervallen? Vad skall det vara för olja. Tappar man ur under och fyller vart?? Hur mycket skall det vara? | |
| Man lossar oljetråget filtret sitter innanför, sen kanske det är som på VAG där trycker man upp oljan i avtappningspluggen,sedan är det ett rör som bestämmer nivån. Den oljan bmw säljer eller växellådstillverkarens rekommendation, Bakaxeln är inte så känsligt, men kolla nivån skadar ju inte eller att den är torr | |
| Dock så säger både BMW och tillverkaren av lådan att de ej behöver bytas vid normal körning. Hmmm | |
| I en automat låda ska du strunta i tillverkaren information många har fått ras på sina byt olje gärna efter 15000 mil skulle jag gjort iallfalll | |
|
okej. Då är det lugnt än så länge. Bilen har gått 8000. Eller räknar man år också? Är det svårt? Hur vet man nivån. Det är ju sjukt viktigt. Finns det någon utförlig beskrivning? |
|
|
Hej, "Depending on the driving style, ZF therefore recommends a transmission oil change every 80 000 to 120 000 km, or after 8 years at the latest." Se här: Länk Eller här: Lycka till. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.