|
|
|
|---|---|
|
Hej. Som rubriken lyder. Kan någon hjälpa mig med momentet till ventilkåpan? | |
| Finns väll ingen som drar ventilkåpa med moment, men om du vill göra det M7 15 nm M6 10 nm | |
| Tack. varför skulle man inte dra den med moment? | |
|
På bensinsexorna är konstruktionen så att de bottnar. Mothållet är en gummidutt så moment är inte aktuellt. Är det en annan konstruktion på dieslarna? Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
När vet man att de bottnat om man säger så? Jag hade läckage även efter packningsbyte vilket blev bättre när jag drog bultarna hårdare, alltså tryckte ihop gummit mer.. |
|
|
På bensinsexorna är ju bulten en mutter egentligen som bottnar på en pinnbult i "dött" stål så att säga. Länk Där känner man tydligt när det är stopp. Jag hade läckage på min 530i efter packningsbyte. Det visade sig att ventilkåpan slagit sig. Relativt vanligt på bensinarna. Jag vet ej hur det är beträffande dieslarna. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Det var oringen till vacuuumpumpen som var kass. Dock var nu de två som håller överslaget avdragna och hittar ej ngt nummer på dessa 2. Fick rådet att köpa den yttre satsen med bultar, tror dock personligen inte dessa 2 är med:( 11120036237 på Realoem. Hittar varken överslaget eller "pinnbultarna" till vacuumpumpen. | |
| Vet att tråden är gammal, men hur löste du bultarna till ringen? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.