|
|
|
|---|---|
|
Hejsan grabbar. Behöver byta belägg fram på min M5 -99 Är egentligen bara fram beläggen som behöver bytas, men tänkte att jag kanske kör bak också bara för att. Skivorna är i bra skick. Men hittade denna annons på blocket: Länk Låter för bra för att vara sant? Och om det verkligen stämmer, hur tror ni kvaliten/passform på dom är? Ska man satsa på det? Min bil går endast på gata, med oftast lugna inbromsningar, förutom nångång då och då som jag ställer mig på pedalen. Annars så undrar jag även ifall nån har artikel nummer på original beläggen fram och bak. Det har jag tänkt beställa från denna sida: Länk Skulle vara superschysst ifall nån kunde in o kika och ge lite förslag till en amatör som jag :) Vänliga hälsningar. Johan | |
| Slog du in ditt regnummer på Getechs sida? Om man söker via bilmodell kommer följande alternativ upp, Länk | |
|
Jag har en uppsättning bromsbelägg för framaxeln som skall passa din bil - de kan du få köpa billigt. Skicka PM om du är intresserad. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Om du skall ha nya fräscha skivor så kostar de "en hel del", en skiva kan "se bra ut" men vara slut, enligt BMW. Är man 100% korrekt så byter man de främre senast vid en tjocklek om 30.4 mm o de bakre vid 18.4 mm, enda sättet att veta är att...mäta. MEN det går i regel utmärkt att bruka skivorna betydligt längre än så, man bör/måste dock svarva de när de nått den av BMW rekommenderade minsta tjockleken... M5 E39 har två varianter på skivor, en "Europa modell" med flytande bells (två delad skiva) och en "US-modell" (en-delad skiva). Europa skivorna är dyrare...Jag har 2 st "US" skivor vilka är knappt inkörda (nya är 32mm tjocka, dessa är 31.85), det är sk "sportskivor" dvs slitsade. Har även så gott som nya EBC Yellowstuff till dessa främre skivor, ca 10 mm kvar, ett riktigt bra belägg som biter utmärkt kalla o tål ordentligt mycket mer värme än OEM. Jag har annonser i börsen, kan säga som så att det är prisvärt, o jag kan bistå med monteringshjälp med men det är väldigt basic :) Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.