|
|
|
|---|---|
|
ja som rubriken lyder, jag har ett väldigt konstigt ljud från pumpen (när bilen är igång) som jag inte kan förstå mig på. länk till ljudet=) jag har bytt: -bränslepump -bränslepump relä och säkringar -bränslefilter uppskattar verkligen all respons. "end of the rope here" | |
|
Du har BYTT bränslepump!? Hm. Annars kan ju pumpen väsnas en del utan att den är på väg att braka ihop. Min pump började låta så att man kunde ana (obs känsliga öron) ljudet i kupen på tomgång med kupefläkten av. Jag beställde då en ny samtidigt som jag tankade 98 oktan. Pumpen tystnade och jag skickade tillbaka den nya. Kan du ha fått dåligt läge på någon av slangarna i tanken? Det är ju både till pumpen men också till den där ejektorpumpen som går mellan tankarna. Hur högt är ljudet? |
|
|
Har du satt flödesriktningen rätt på filtret? Svårt att höra något på videon. Pumpen ska gå en kort stund när du vrider på tändningen. Försök fånga ljudet då utan motorn igång. |
|
|
ja med bara tändning på (altså då den bygger upp tryck) låter inte pumpen så och bryggar jag i relät i skuffen, då den snurrar hela tiden låter den inte så men vid start så tar det ca 5 sek så kommer ljudet, man skulle kunna tro "luft bubblor" i systemet. har kontrollerat alla slangar o kontakter....men det där med flödesriktaren får jag nog kolla upp igen. det har t.o.m hänt vid något tillfälle att bilen bara dör tvärt och då går inte pumpen igång,precis som att den blivit överhettad, kan då tillägga att jag bytt massa saker så som, maf sensor vevaxelgivar.camgivare m.m |
|
| och nej den ska inte låta så, vet hur en pump brukar låta.... | |
|
Kan tänka mig att fel flödesriktning kan orsaka kavitation. Tror filtret är utformat för att motverka det och därför blir det inte bra om man råka vända det fel. Är det luft i bränslet så blir nog pumpen lättare överhettad, och den får säkert jobba hårdare om filtret sitter fel. Ska byta mitt bränslefilter snart, då ska jag ta o dela på filtret och se hur det är utformat. Kan vara kul att veta. |
|
| Ligger nåt i det.när ja köpte bilen lät den likadant och då tänkte ja direkt.aha pumpen.bytte den och ...ja..samma. grejen är den gör det kan va kul o se hur det ser ut. | |
| Fast samtidigt suger ju pumpen direkt underifrån med det platta filtret på förstås.så det med flödesriktningen blir ju inte direkt relevant...eller? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.