AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
898

530i - 93

BMW 530i manuell -93 som sagt. Gått 19580 mil.Insp2 gjord (kvitto på 10000:- finns). Har papper på vilka 2 det är som haft bilen i Tyskland. Köptes ny av en läkare som hade den i 6-7 år. 2 ägare i Sv.

Utrustad med stora kliman (fungerar), elhissar runt om fast vänster bak funkar bara ibland, c-lås, immobilizer (startspärr), elspeglar, ellucka, airbag, träinlägg, ställbar ratt, lilla datorn, speglar, dörrlås och spolarmunstycken är eluppvärmda.
bytt från grå plysch till svart skinn.

17" AC Schnitzer med fina däck. 255/40 bak och 235/45 fram. 6x vita blinkers, dragkrok.

Bilen går klockrent.
LITE rost finns i nederkant (insida) av förardörr, samt LITE precis vid tanklocket. Det är vad jag hittat i "rostväg". Det finns lite märken på bilen, men den är ju 9 år gammal. Står du 10 meter ifrån, så syns inget, utan det är när man kommer nära.

Vad kan den vara värd?
Säljaren vill ha 66 000:-

Alexander Fäldt
///Mmm...
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Runt 55000:- tippar jag är rimligt att bjuda.
El hissen fixar du nog utan problem. Min hade samma fel. Kabeln var nästan av i gummidamasken mellan dörr och B-stolpe.
Låter som om det är en polares bil.
Den är välskött och har bra dokumentation och jag tycker inte att killen överdriver utsatt pris.
Mycket bil till dom pengarna under förutsättning att vi talar om samma bil.
Finns den i Kallinge?

Mvh.
Micke Olsson
Ja, Kristoffer säljer den.

Alexander Fäldt
///Mmm...
Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Visst är det min bil!
Jag vill inte ha 66000:- för bilen dock. Jag vill ha flera miljoner, men det får jag inte. Alexander: Du BJÖD mig 66000:- osedd och oprovad och jag accepterade det.
Det finns en 530 -93 i Småland till salu för 55000:- Köp den istället!! Den är blåmetallic, maskintvättad MÅNGA gånger ser det ut som, rostig i alla dörrar, inget skinn, inte stora kliman, inga snygga fälgar, inga vinterhjul, ingen dragkrok. Helt original och tråkig att se på. Gått 19000 mil, så det är detsamma som min. Det är grym skillnad mot min kan jag säga!!
It´s your choice...
/Kidde

Åtta burkar är fler än fyra...
Hehe.
Se till att Kidde inte blir av med 530:in. Han har hotat med att köpa en folkvagn...
Skärpning Kidde!!!

Men som sagt. 530:in vi snackar om här är ett mycket prisvärt val.

Mvh.
Micke Olsson
Ki
620
Kidde
Tack Micke!!!!!!
Nja, vi får väl se vad det blir... Säljer jag bilen, så blir det nog en annan BMW. Annars byter jag den mot en VW förmodligen...
/Kidde

Kidde!

Inte kan det väl vara förbjudet att kolla
vad andra tycker om en bil???

Alexander Fäldt
///Mmm...
Ki
620
Kidde
Alex:
Nej, nej, det är inte så jag menar!! Men du bjöd mig 66000:- för bilen och jag accepterade det. Jag personligen hade inte gjort det för en bil jag inte sett. Nu menar jag inte att jag inte tycker att bilen är värd 66000:- för det tycker jag, men jag hade inte lagt ett bud på en bil jag inte sett. Hoppas du förstår vart jag vill komma...
Min kommentar är främst att jag vill framhäva att för 55000:- så får man en som är betydligt fattigare utrustad och i mycket sämre skick. Köp en sån för 55000:- och plocka på en omgång 17-tummare så är du uppe i samma pengar. Då fattas ändå skinn, stora kliman, vinterdäck mm mm.
Du får fråga vem du vill om värdet på min bil, men jag tycker att DU ska bilda dig en egen uppfattning först och främst. Du har ju bjudit mig 66000:- baserat på vad jag skrivit om bilen till dig. Om du anmärker på något när du sen ser det, så kanske man kan diskutera priset, men inte förrän du har något konkret att anmärka på.
Hör av dig när du sålt din bil, så ska du få titta och prova min.
/Kidde

Bra, då är vi på samma nivå.

Givetvis får man diksutera mer vid en
provtur.

Alexander Fäldt
///Mmm...
Trsit att rost ska behöva förekomma.....Tyder på Slarvigt ägande......
Du, Junior!
Verkar vara ett moget svar från någon som enligt profilen inte ens har nån bil!! Såna inlägg kan du låta bli i fortsättningen. (Om du inte vet säkert) Bilen är absolut inte dåligt skött!! När du vuxit upp, så kan du väl meddela oss andra va?
Jag känner Kidde och vet att han är lika noga som jag själv.
No hard feelings.

Mvh.
Micke Olsson
Ki
620
Kidde
Tack Micke för att du orkade...
Jag orkar inte ens kommentera... Löjligt och omoget!!
/Kidde

Bilen i fråga är en 93:a om jag inte har fel....Vet inte om det enligt er är normalt med rost på ett välskött exemplar???

Ville inte hacka ner eller få någon att känna sig dålig på något sätt! Min Bmw är 5 år äldre utan tillstymmelse till rost, och det enligt mig tack vare ett pedantiskt ägande från början.

Sen är det ju synd om föregående ägare slarvat med rostskydd och tvättning mm....Menade inte att det va du som gjort det!!!

Angående min profil så ska jag se till att uppdatera den omgående, tycks ju vara så att man inte får yttra sig för vissa annars....Absolut inga hard feelings....Ps: mitt nick har inget med min ålder att göra....har nog fler år på nacken än dom flesta här....ds.
Micke Olsson------Känner mig vuxen nu.....Hoppas du inte retade upp dig alltför mycket....Som sagt inget ont menat...
Ki
620
Kidde
Junior:
Jo du, bilen är 9 år gammal. Om du har en 5 år äldre bil utan tillstymmelse till rost? OK, kul för dig. Jag garanterar att det finns rost på den ändå!! Någonstans finns det!
Jag vet folk som köpt splitternya bilar och skött dom exemplariskt och ändå fått rost på dom. Inget ovanligt alls tyvärr. En kompis jobbar på lack-verkstad. De har lackat Saabar som varit mindre än ett halvår gamla, BMW som varit mindre än 2 år gamla, Mercor, VW, mfl.
Visst påverkas det av hur man sköter bilen, helt klart. Men en NY bil ska inte rosta på ett halvår om jag rätt så inte tvättar bilen nån gång under den perioden. Att det finns 2 små rostställen på min bil ser inte jag som att bilen är dåligt skött. Den bilen jag skrev om ovan för 55000:-, den är dåligt skött!!
Tänk på att varenda litet stenskott förvandlas till rost på bara ett litet ögonblick:-( Har du inga stenskott på bilen? Jag menar inte att vara elak på något vis, men jag tycker ändå att ditt inlägg var lite förhastat. Jag är ganska pedantisk och tycker inte att min bil är i dåligt skick. Jag tvättar den 2 ggr/vecka och vaxar 4 ggr/år. Vad föregående ägare gjort och inte gjort vet jag inte.
Om alla människor skulle ha rostfria bilar, så skulle nog ingen köpa någon bil över huvudtaget.
/Kidde

Förstår din poäng! Jo jag har stenskott...fast bara på audin....
Hoppas du förstod att jag inte alls menade att du skötte din bil som nån j*vla tattare. Ibland så kan det komma rost trots att man skött bilen exemplariskt iofs....så du får rätt den här gången!
Junior:
Om du nu känner dig vuxen bara för du skrivit in att du har tre bilar så är det din sak.
Att du sen inte har några stenskott på två av dom tyder bara på två saker. Antingen är dom nylackade eller så står dom i ett garage och används inte på gatan som Kiddes.
Kiddes bil är för närvarande i goda händer men vilka som tvättat den tidigare är svårt att säga.
Det är ingen som sagt att bilen är i nyskick. Den är bara i mycket gått BRUKSSKICK.

Jag personligen har inget agg till dig men att bara vräka ur sig så som du gjorde är irriterande på en site som denna där nivån på inlägg/påståenden är HÖG.

Mvh.
Micke Olsson
Nä skrev enbart in dom för att du inte skulle gnälla.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.