|
|
|
|---|---|
|
Hej, Hur är det på 2015 F3x, om man har vinterhjul som inte har någon däcktycksmodul på fälgen, kan man bara resetta felmeddelande i i-drive vehicle status menyerna eller kommer det vara konstant varning? På min M135:a idag (2013) så kan jag när jag byter till sommar/vinterdäck och den klagar/varnar bara gå in och göra en reset/calibrate. Men antar att det är ett annat system. Om man inte vill ha BMW orginalfälgar, behöver man då montera separat TPMS monitor? Jag bryr mig i princip om den, dock orkar man ju inte med felmeddelande hela vintern. | |
|
Skall svara och avsluta min egen tråd, efter flera timmars surfande ser det ut som... tiden med att köpa 'coola förmånliga' fälgar på bythjul mm är förbi. Det fungerar, men alla parter garderar sig mot att 'inte vårt ansvar' och att det fungerar i 99% av fallen, dvs inte som förr, köpa fälg och däck och montera, har du otur blir det en resa till BMW. Får välan hosta upp 25tusen för ett par fula BMW fälgar istället för 18tusen för sådana som ser bättre ut hahahah :) Jajaa.. livet går vidare, dethär blir nog säkert bra det också. |
|
| Du inhandlar bara fyra givare och monterar dessa i de nya fälgarna, som inte behöver vara Bmw orginal. När de monteras på bilen behöver du bara att initiera dessa i idriven, klart! De hittas billigaste på Ebay för 200-250:-/st. Har du inga givare kommer det att plinga tills du blir så j-vla irriterad så du inhandlar sådana. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.