AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
8.199

Oljebyte automatlåda

Sida 2 av 2
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Om du använder sökfunktionen så ser du flera trådar om detta!

Men kort:du har en låda som heter:GA6HP19Z. BMW,s original olja heter ATF2. Denna olja levereras av ZF som förövrigt tillverkar din låda. Oljan heter Lifeguard 6 från ZF. Original filter som tillverkas av Filtran:Länk
Olja:Länk

Finns flera andra oljor på marknaden. Men det rekommenderas ZF. Jag kör dock med Motul och det har lådan har inte pajat än.
Ma
1.335
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
Inser att jag kan uppdatera lite

Körde med bilen lite mer och den började sedermera 'hänga' sig på växlarna vid stor belastning, typ kickdown ut på motorvägen. Kändes inte pålitligt och till slut lät jag byta lådan mot en annan. Gäller 325d
Da
45
DaReV
BMW 540 sedan 99:a
Fann den här.

Länk

frågan är om den här är ett bra alternativ?

Länk
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Fan den sidan har jag aldrig sett innan. Men såg att det är delticom som är ägare. Dom äger också däckonline. Liustigt där går denna olja inte ens att köpa. Billigare LF6 hittar du INGENSTANS! Så det e bara o köpa. Och så köper du filtret jag länka till. Pålitlig säljare,snabb leverans,välpackat o riktiga grejer. Kör på!!!
Da
45
DaReV
BMW 540 sedan 99:a
Så jag kan köra på den billigare varianten där?
VAICO ATF 6HP

Eller måste jag köpa lifeguardoljan?

ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Måste o måste. Många hävdar att du måste köra med ZF oljan. Men du gör som du själv vill. Jag kör Motul multi atf funkar alldeles utmärkt. Vaico oljan möter specen på BMW och LF6. Men som sagt du gör som du vill.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.