|
|
|
|---|---|
|
Hej! Som rubriken lyder, vad tycker ni om M5:or som har gått upp emot 18.000-20.000+ mil? Är sådana exemplar värda att satsa på? Gällande värdeminskningen, vad anser ni som ett rymligt pris för, låt säga, en 2005-2006 årsmodell med 18.000mil på mätaren? Avgörande faktorn är helt klart skicket på bilen, men om vi säger att denne har en bra historik och är i förhållandevis bra skick, hur mycket kan en sådan vara värd? | |
| Om bilen är välservad så är det även en fråga om när koppling + bromsar/skivor är bytt vilket det troligen är om inte så ligger det sannolikt i närtid. Kan tänka mig att om dessa är bytt vid 15 000 mil och den är fin i övrigt någonstans runt 200-230 000 kr. Allt är en fråga om utbud och efterfrågan. Upplever att M5 E60 har börjat bottna prismässigt förutom de med ospecifik bakgrund. En sådan bil bör ligga väsentligt lägre. Skulle inte bli förvånad om det börjar vända uppåt för bilar med vettig historik. I Tyskland finns det en -06 hos BMW-handlare som gått 14 000 mil och kostar 22 000 E. Det är ungefär vad priset var för 2-3 år sedan. Sedan finns det alltid billigare som kan vara lika bra. | |
|
Om resonemanget med 200-230 för en som gått 18´ mil och bra historik. Vad ska då en 2005 med 12000 mil, sv såld bil med två ägare och korrekt historik vara värd? |
|
Lasse Karlsson |
RikardE! Finns väl nån tumregel på runt 3-4 spänn/tusen mil i värdetapp. Säg då kanske 40 papp mer för en bil som gått 10000 mil mindre. Sen tror jag inte årsmodellen har nån större betydelse alls för äldre bilar, vad avser värdet. Historiken + skicket avgör allt! Sen gör ju köp på firma alt privat alltid en skillnad på ett antal tusenlappar, men det är ju som vanligt! Summasumarum: En M5 E60 med 18000 mil på mätaren, SV-såld med bra historik och i gott skick, kan du alla ggr få (privat säger vi nu) säkert runt 200.000 för. Då skulle en motsvarande(vi skiter i årsmodellen!) med typ 6000 mil på mätaren, säkert kunna gå för runt 250.000 eller tom mer! Tror faktiskt cbx1047 ligger helt rätt här, i sin analys! Kan komma in med lite mer kött på benen runt detta snarast, då jag mycket snart ska sälja min M5 E60, SV-såld, 05:a med 6500 mil på mätaren. Får se vad jag kan få för den! Men som sagt, skicket +historiken avgör allt runt dessa bilar! E "rishög" därtyp alltmåste bytas, kan man kanske inte få mer än 150.000 för! HA DET! modolasse |
|
Behåll din E60 men köp en F10 också Lasse. Ingen V8 bi-turbo går upp emot ljudet från din V10 med Hartge. Tror absolut att fina ex kan bli dyrare, kolla bara i Tyskland. |
|
|
Du får en 07'a med cirkus 7000 mil och SV-såld för runda 250' idag så 230' för en 05'a och 15000 milare låter som ett drömpris. Det är ändå en dussinbil vi pratar om här. |
|
| Om slitdelar som koppling och bromsar är bytta så ligger man runt 210 000 kr upp från en bil med ospecifik historia runt 160 000 kr vilket är det billigaste jag sett. lanab jag är tveksam till att en M5 E60 kan kallas dussinbil men dina preferenser om dussinbil kanske är på ett annat plan. Vi pratar om en bil som redan har börjat få legendstatus på grund av sin motor. | |
|
En kompis sålde sin m5 e60 sensommaren 2013, 17000mil fullservad kopplingen helt nybytt, Han fick 165k för den. Han köpte den sommaren 2012 med 12000mil på mätarn för 200k |
|
| Stämmer ganska bra då att prisbilden har stannat upp senaste åren. Var det en import eller svensksåld med uppkollad historik? Tror själv att en riktigt fin lågmilare med bra historik kommer att ligga en bit över 300 000 kr inom kort. Det kan inte finnas många kvar därute. | |
|
Vad är tendensen? Skulle man få mer för en sådan bil Immy beskriver idag eller tvärtom, mindre än man fick 2013? Har priserna på E60 M5 redan börjat stiga sedan 2012-2013, med tanken på att det finns färre exemplar i bra skick? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.