AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.619

M5 e34 turbo 1000hk

Mp
25
Mpower m5a
M5 e60 -05
Nån här som vet nåt om den svarta m5 på blocket? Hur är det o köpa beg turbo bil med så mycket effekt svårt o sätta pris på detta kanske. Den ser ju klart snygg ut på bilder med. Men svår o bes måste ta bort turbon o det är ju så trångt där o göra det. :( sen behövs en bes mapp med. Nån här som har erfarenhet av BMW turbo 6

Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Du bör vara en hyfsad mekaniker eller ha mycket gott om pengar. Att ha en extremtrimmad bil innebär en hel del skruvande. Hela tiden. Även när inget går sönder. Besiktning är ett i sammanhanget ganska litet problem, 2-3 dagars skruvande kanske.

---------------------------------

If you can´t drift it - ditch it!
Mp
25
Mpower m5a
M5 e60 -05
Hej jo det är väl så men kaross o inr är orginal eller iallafall inte sönderkapad med bur o sånt trams

Det där måste vara ett monster...Man får nog, som det sagts, räkna med en del skruvande...Så har man inte lämpligt garage där det iaf är möjligt att skruva så blir det ju knepigt... Jag TROR att en del som har sådana här bilar kör antingen obesiktigad (vilket funkat bra tidigare men lär funka mycket sämre nu när polisen inför automatisk nummerplåts avläsning i bilarna...), eller så har de en "likadan bil" (dvs samma kaross, samma färg, för vilken "oinvigd" ser skillnad på en 520i kontra en M5?) som de "lånar identiteten ifrån", gissar jag.
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Den är seriöst byggd , och det är nog inga problem med hållbarheten, om man kör modest.

Han hade mappat för två lägen ett med 700 HK läge som lär räcka vilket inte sliter lika mkt på lyftare och kolvar mm..

Ingen bil jag skulle köra varje dag, mer nöjesmaskin..,då håller den nog om man servar regelbundet och ser över motorn med jämna mellanrum hos en duktig mekaniker.

Btr besiktning så det som Dawwe säger antingen obesiktigat, kontakt på besiktningen som kan besiktiga osedd, alt köpa en svart 520i skrothög och regga, funkar.
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Det är en vanlig föreställning att man inte behöver skruva om man kör försiktigt. Det är fel. En extremt trimmad motor är extremt trimmad och det kommer att krångla. Mer eller mindre. Även om den inte havererar. Fråga exakt vem som helst som har en sån bil! Plus att det är många andra saker än motorn som måste fixas och trixas med mer eller mindre löpande.Även på en välbyggd bil, det ligger helt enkelt i sakens natur.

Jag känner ganska många (fler än tio) som har liknande bilar (600-1000+hk). Vissa kör obesiktigat, vissa fulbesiktigar med annan motor, vissa falskskyltar och någon har lyckats slinka igenom och ytterligare några har reggat med turbo, fast givetvis med lägre effekt (på pappret). Allihop måste skruva, eller leja nån som skruvar åt dem. Oftare än sällan.

---------------------------------

If you can´t drift it - ditch it!
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Det jag menade med lugn körning var inte att åka till ICA o handla mjölk, utan om du driftar runt på Mantorp 100 varv 1000hk mappen, så självklart tar ju motorn, drivlina, chassi, bromsar, kaross (vridningar) mm mera stryk, och måste underhållas på ett helt annat sätt än om du leker lite titt som tätt på gatan..
Mp
25
Mpower m5a
M5 e60 -05
Ok tack för alla svar ska ta en allvarlig funderara men jag har ju en goe bil redan men har varit inne lite på turbo BMW med.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.