AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.732

Kollade säkringar då hände detta! Vafan?! e91 -10

Sida 2 av 2
Nej asså exakt 12,0 och 15,0v.

Får pröva det, men tror du att batteriet har kaikat ihop exakt samtitidgt som jag var och pillade på bland säkringarna..?

Uppskattar verkligen all hjälp men det känns fasen långsökt att det har med batteriet att göra..

Speciellt att då jag drog ut en säkring(minns nu inte exakt vilken) så började torkaren gå (har gått sedan dess).

FAN NU (!!) när jag tänker efter! Jag var ju korkad nog att dra ut några säkringar med tändningen PÅ ( säkringar som såg ut att vara till en "display" på säkringskartan. Då jag ryckte en av dom säkringarna så började ju totkaren gå, och säkert alla varningslampor tändes då också (utan att jag tänkte på det).

SÅ! Kan datorn fukkat ur för att jag drog ur en säkring med tändningen PÅ?..

Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Alldeles för låg batterispänning och lite hög laddspänning verkar du ha (om inte instrumentet är dåligt).
Återigen; ladda upp batteriet ordentligt och mät sedan vilospänningen.
Mätte nu andra gången med en proffsmätare jag lånat av en elektriker så den skall vara i skick!

Men du säg altså att det är lite kräm.. Vilket C-tek är att rekomendera då?:)

Du tror inte på min teori om att tändningen var på, jag drog ut en säkring som gjorde att datorn tappade all connection och sen när jag tryckte in den igen så hade den redan förlorat all connection så alla lampor o allt lyser?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
12.7-12.9 Volt fulladdat. Dock visar det inte hela sanningen förrän man belastar batteriet. Det får inte sjunka under ca 11Volt när startmotorn går tex. Och sjunker spänning snabbt med tändningen och belysning på är batteriet slut.
Är det originalbatteriet är det ca 5 år och är det inte underhållsladdat med jämna mellanrum under de 5 åren är det nog förbrukat.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Tack för svaret yngve , än om det låter alldeles för bra för att vara sant så står det i intruktionsboken att batteriet är underhållsfritt och skall hålla hela bilens livslängd.. XD
Vad tror ni om detta?

Att säkringen till klimatanläggningen flög tror jag kan ha och göra med att jag var och tvättat bilen innan så kanske att det blev kortis nånvart eller liknande.

Nu funkar klimatanläggningen med ny säkring men tror fortfarande att jag gjorde bort mig då jag råkade ta ut en säkring med tändningen på, efter det så har torkarn gått konstant tex. Misstänker även att dom andra synptomen uppstod i samma säkring.
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
"än om det låter alldeles för bra för att vara sant så står det i intruktionsboken att batteriet är underhållsfritt och skall hålla hela bilens livslängd.. "

Bara att stämma BMW då....;)
Jamentyp!
Satan vad less jag blir! Fick lov att rycka säkringen till torkaren så jag kan köra till jobbet iallafall..
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
Jag skulle börja med att koppla bort batteriet en stund det brukar nollställa en del konstigheter men det kanske du redan gjort
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
"skall hålla bilens livslängd".....jo, men då räknar de väl med att bilens livslängd är slut när batteriet är det efter tre till fem år! ;)

De bygger inte bilar som man gjorde förr.... :DD

Ett startbatteri håller i snitt tre till fem år, men det finns gott om exempel på både betydligt kortare och betydligt längre livslängd! Mycket beror på hur bilen körs och om/när man underhållsladdar batteriet med jämna mellanrum.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Lät (-) polen vara av i 5h ungefär, allt var fröjd i 2sek sedan tändes allt helvette igen ... XD
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Låter helt galet. Hittade du felet?

Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Varför göra en höna av en fjäder? Ladda batteriet. I värsta fall byt ut det mot ett nytt.

Underhållsfritt = du behöver inte fylla på det med vatten, har inget med laddning att göra. Handhavandefel, inte BMWs fel.
Felet berodde på att efter ja dragit ut en säkring så stoppade jag in den på fel ställe ^^ 1000kr på bmw kändes ok för att den skulle bli normal^^
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.