|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har problem med min airbaglampa som lyser, har försökt släcka den utan resultat. När jag kör diagnostest får jag upp följande felkoder: 80 Power supply 11 Battery, positive terminal isolation 1 240 Internal control unit fault Någon som kan förklara felkoderna och vad jag kan göra åt dem? /Calle | |
|
Hej, Det där med felkoder borde snart obligatoriskt hänföras till vilken utrustning som använts. Ditt problem tycks dock närmast vara av standardtyp, bara lite annorlunda formulerat. Du hittar - massor - av ingångar här i forumet, om du söker. Men, kort, huvudmisstänkta är kontakten vid passagerastolens bältessträckare och, enligt min erfarenhet, i första hand avkännarmattan i passagerarstolen. Sök, så får du mer info om åtgärder. /Lennart |
|
|
c.hallje. Power supply, inget att bry sig om 11 Battery, positive terminal isolation 1, sitter en laddning bak på pluskabeln, kan vara övervakningen av den kretsen som är darrig. 240 Internal control unit fault, låter inte bra, kan vara styrdonet för airbag. Går det att nolla koderna, eller säger det ifrån direkt? Vilket diagnosverktyg har använts? Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Hej, tack för svaren! Jag har använt en launch smartbox diagnostic x431 gx3. Har försökt nolla koderna, men den klagar direkt på att den inte har kontakt med bilen då, så något måste vara lite galet. /Calle |
|
| Felkod 240 hade jag för några år sen på min kärra. Var styrboxen som var paj. BMW ville ha över 10 loppor för att byta, köpte en box från skroten. Men den behöver kodas mot bilen oavsett om den är ny eller beg. | |
|
Låter onekligen som styrboxen för airbag, speciellt med Ubbes info. Precis som du säger Ubbe så går det utmärkt med en beggad box. Inkodning gör man på fem minuter med en bmw-scanner(jäv).Länk Styrboxar finns på ebay för 4-500 kr. Viktigt att köpa en med exakt samma nummer. Har man lite flax är det plug and play om donatorbilen hade exakt samma airbag-bestyckning. Just den här modulen är inte VIN knuten utan det är utrustningen som ska kodas. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Tack för hjälpen Ola, Ubbe & Lennart, det blir till att beställa hem dela ikväll. /Calle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.