|
|
|
|---|---|
|
Hej! Någon som vet vart man kan beställa bulten som håller den lilla länkarmen mot karossen (bak) på E38? Bulten har en oval bricka (för justering av bakvagnen skulle jag tro?) och jag lyckades dra av dessa både på höger och vänster sida.. Denna länkarm: Länk Tack på förhand för svar /Victor. | |
|
Jag misstänker att det är denna bult som du syftar på: Länk Jag köpte från den killen. BMW kan säkert ha också. Kom ihåg att spara muttern med brickan för den har jag inte hittat någon som säljer. Jag drog av bägge mina med. |
|
|
Ja exakt! Tusen tack! :) Jag får nog specialtillverka en egen bricka i så fall! |
|
| Det är just det att den muttern med brickan är excentrisk och passar i ett spår på själva bulten så när man vrider på bulten så vrider man muttern med för att kunna justera toe. | |
| Är det inte bara brickan som är excentrisk? För det va en lös bricka och vad jag kunde se en helt vanlig bult? Eller är jag ute och cyklar nu? :) | |
|
Här finns annars ett helt kitt om man känner för att investera lite :) Länk |
|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
@victorfrisk : Ville/kunde inte din BMW-återförsäljare leverera denna reservdel till dig? Enligt reservdelskatalogen är denna del ännu tillgänglig så det ska inte vara några problem att få den. Grov gissning är att den kostar runt 50-100 SEK per styck hos BMW. |
|
[quote]Är det inte bara brickan som är excentrisk? För det va en lös bricka och vad jag kunde se en helt vanlig bult? Eller är jag ute och cyklar nu? :) [/quote] Du har helt rätt, jag svamlade lite. Hah. |
|
|
Okej va bra, då har jag det bekräftat :) Jag beställde både bulten du länkade och även brickorna fanns att köpa på Ebay. @bmw-slangen: Jo det tror jag absolut att dom kunde ha fixat, men det kändes enklare att beställa på Ebay då jag betvivlar att detta är nån lagervara hos BMW. |
|
Ja, det kan variera men de har en drösvis med delar i sitt nordiska centrallager här i Arlöv. Så om de ser att delen finns där så har du den dagen efter hos dig. Om det ska skickas från det tyska centrallagret så tar det ett par dagar extra. Har beställt mycket genom åren och i princip alltid har det kommit mycket snabbt (inom ett par dagar). Dock med tre undantag 1) Då de gjorde om hela lagersystemet i det tyska centrallagret 2) Ett oljetråg till en E87 120i -06 (tog lååång tid) 3) Ett par lite udda skruvar till casterstagen till en E34 535i -89 (tog ofantligt lång tid) Priserna kan dock variera, ibland kan det vara billigt - ibland kan det vara dyrt. Generellt är det alltid värt att kolla. Men dealen från eBay verkade helt OK så det går alldeles utmärkt att ta det därifrån också (har själv köpt en hel del delar därifrån också). |
|
Okej då ska jag ha det i åtanke nästa gång det ska införskaffas reservdelar. Tycker annars att man kan hitta förvånansvärt mycket på ebay till otroligt bra priser med lite tur. Man skulle kunna säga att det blivit lite som en vana att titta där först när man söker nåt. Men i detta fall visste jag inte ensa vad delen jag sökte hette, men det löste sig ju med lite hjälp :) Nackdelen men att handla på Ebay kan ju ofta vara leveranstiden + att tull och moms ofta tillkommer. |
|
Jodå, blir mycket eBay för min del också - så förstår dig. Jag brukar i första hand söka på delar från Storbrittanien/Tyskland. Då går det oftaa snabbt med leveransen och ingen tull/moms. Försöker undvika tex USA så långt det bara går (just pga tull/moms). Sist jag beställde från USA (förstärkta vipparmar till en M30B35-motor) så satt det fast i tullen på Arlanda i flera veckor. Lagom roligt när jag behövde få ihop motorn omgående... |
|
Jo jag fick hosta upp ca 1200kr i tull för min Coilovers förra veckan också.. Det finns utan tvekan roligare saker att lägga pengarna på! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.