|
|
|
|---|---|
|
Jag har precis införskaffat mig en 320i -96 Cab, 150hk. En trevlig bil som tidigare ägare vårdat väl och importerat själv 2011. Som vanligt med mig blir man ju sugen på ett öppet luftfilter för det trevliga ljudet det avger. Jag ser att K&N har två varianter av färdiga kit, 57-0136 och 57-0164. Vad är skillnaden på dessa två? Vad jag kan läsa mig så passar 57-0164 årsmodell 90-99 och 57-0136 årsmodell 90-96. Så mycket får jag fram via K&Ns hemsida. Länk Någon som har koll på detta? Ha det! | |
|
Vad är ett öppet luftfilter? Är det när den där pappersmojängen sitter helt synlig i motorrummet? Varför modifierar man till det? Mer häst? Brummigare ljud? Bättre luftflöde? Uppenbarligen är jag inte en av de som trimmade volvo 240 i min ungdom. Jag hade faktiskt en 540i då. |
|
|
Bortkastatade pengar att köpa ett sådant färdigt kit. Köp en rörböj och ett universal konfilter om du vill åt insugsljudet. |
|
|
Ja det vore nog det billigaste alternativet Alpinabiturbo Vad du körde i ungdomens dagar AlexanderK är en värdslig sak och bidrar inget av nytta till tråden :-) |
|
| Se till att skärma av så att den suger luft från fronten och inte varm luft från motorn. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.