|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har som sagt ett störigt vibrerande ljud som återfinns när bilen går på tomgång oavsett om den är varm eller kall. Låter som en plastkåpa som är lös. Har testat att trycka runt på innerpanelen men det har inte påverkat ljudet alls. Det låter som att ljudet kommer från bilens framvagn. Vid minsta lilla motordrag försvinner det. Det är alltså som mest påtagligt vid rödljus. Någon som har en suck om vad det kan vara eller som varit med om samma problem? MrB | |
| Är det en automat? | |
| Jepp! | |
| Har samma sak med min Bmw. Otroligt irriterande. | |
|
Kolla avgassystemet med värmesköldar. Jäkligt irriterande. Bytte några gummi- upphängningar då blev det tyst. Mvh Jonas B |
|
|
Det kan vara vajern från automaten. Om du rycker bort plasten runt växelspaken Bara att rycka rakt upp. Där under ser du ett Hål som du kan stoppa ner en skruvmejsel. Lägg lite tryck på denna vajer när ljudet uppkommer, Och se om ljudet förändras. Denna vajer och hålet är till För att lägga i neutral i nödfall. I mitt fall låg denna vajer och vibrerade imot vägen I växelådstunelln. |
|
|
Tack för svar. Jag känner igen det där med värmesköldarna från min mors gamla 740 där det skramlade rejält om skyddet på lambda-sonden. Hade inte alls tänkt att det var något sånt nu, men bilen börjar komma till åren så det är väl inget konstigt att det kan uppstå. @sxv: kan du precisera närmare hur man drar upp plasten runt växelspaken? Ska man bända upp den på något ställe med hjälp av skruvmejsel eller liknande? |
|
|
Den svart plasten alldeles runt växel spaken kan Du trycka ner några millimeter så du får under finger Topparna under plasten som är aluminium sen är det Bara att rycka rakt upp. Jag märkte att ljudet vart anorlunda när jag satte vajern i Lite spänning. Fick sedan stripa fast vajern under bilen Så den ej låg imot tunnel vägen för växellådan. Klart irreterande ljud när den låg imot. |
|
|
Nu förstår jag lite mer. Ska se vad jag hittar. Lite OT vad jag gäller vajrar: När jag låser/låser upp bilen låter det som en vajer fjädrar fram och tillbaka en stund. Det är också lite störigt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.