|
|
|
|---|---|
|
Har en importerad kombi (-00) som då inte har halvljusautomatik. Finns det något program, gärna till Android, där jag kan programmera om så att ljusvredet alltid kan stå på? Vet att BMW gör det men jag vill gärna göra saker själv. ///BMW - Was sonst! | |
|
Johan, det går att göra med BMW-scanner på två minuter. Finns här (jäv):Länk Du behöver 20-pins adapter också till en -00 Dock behövs en Windows dator. Mvh Ola |
|
|
Jo, fast hade gärna sett att det fungerade med nallen. :) Har ingen windows-dator... ///BMW - Was sonst! |
|
|
Det tror inte jag finns faktiskt. BMWHat finns ju till Android men det är nog tveksamt om den grejar detta på en e46. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Enligt utvecklarens sida skall det gå att koda. Saxat från ivini-apps.com: LSZ: Daytime running lights (Europe) active not active BMWhat: Daytime running lights (Europe) active/not active Det du behöver är en vettig abdroid-eneht, appen, en adapter till USB-OTG, interfacet samt en adapter OBD II 16-pin till BMW 20-pin.Det Jag köpte min bluetooth-adapter från honom, tror den kostade typ 160-170 kr med frakt. Vill minnas att han ska ha all hårdvara du behöver. Mvh, Björn |
|
|
Så "Daytime running lights" i det här fallet betyder halvljusautomatik? Det skulle vara jättebra i så fall. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Det skall jag inte svära på. Men daytime running lights är ju iaf vad som syftar på varselljus enligt ECE 87 eller vad det nu heter. Alltså det reglemente som gäller för nyare bilar som har varselljus oavsett var inom EU de säljs. Dagtid så räknas ju halvljus som varselljus, varför jag antar att "Daytime running lights" syftar till att du får halvljusautomatik. Mvh, Björn |
|
|
Daytime running lights EU är halvljusautomatik. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Perfekt! ///BMW - Was sonst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.