AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.976

Gnisslande ljud bakvagn

Gl
5
Glennarn88
745iA -84
328i -99
Hej, som rubrik lyder, fick härom veckan helt plötsligt ett väldigt märkligt högt oljud från vänster bak, ett liksom Gnisslande gummi/metall ljud, tilläggas att ljudet inte hörs när jag svänger vänster..

Hittade ett klipp på youtube som låter exakt som mitt ljud.

Började med att kolla hjullagret och det var friskt enligt verkstad!? kollade oljan i bakaxeln och den var i rätt nivå, kollade så inget kunde ligga emot vid bromsar och mellan skölden, kollade under så inget annat kunde vidröra drivaxlar o kardan, testade sedan att spraya WD-40 under på allt som kunde tänkas låta och då försvann ljudet.. "tillfälligt" frågan är då om någon kan tänkas veta vad som är fel.

Mvh; Martin

Den är inte lång men den är smal ;)
Svårt att höra på klippet, men ett ganska vanligt fel är övre stödlager till stötdämpare, men om det är vid en viss hastighet kan det vara pinjonglagret men då brukar det inte höras när man släpper gasen
Gl
5
Glennarn88
745iA -84
328i -99
Okej! ska kolla detta idag! det hörs i alla hastigheter, från 2km/h och uppåt --->

Tack så länge :)
Ni
966
Nip
320i-04
Kolla fjäderben är ok.

Hade en incident fram där jag inte tog tillräckligt noga koll på lite konstigt ljud när jag körde iväg - fjäderben hade gått och låg och skar in i däcket, som till slut började ryka och slutligen exploderade.
Gl
5
Glennarn88
745iA -84
328i -99
Okej, fjäder är hel, stötdämpare bytt på den sidan av verkstad innan jag köpte den.
Hur ser bromssköld ut?, tänker om backarna ligger emot
Gl
5
Glennarn88
745iA -84
328i -99
Den ligger inte mot skivan och backarna ligger inte heller emot ^^
Gl
5
Glennarn88
745iA -84
328i -99
Glömde ju skriva va det är för bil! det är en e36 328ci manuell och bilen har gått ca 20 000 mil
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.