|
|
|
|---|---|
| Hej har en BMW e46 01 330.. Och det e så att när man drar på typ 22grader i bilen och sen vrider till 3 röda på den där Rullern i mitten. Då sprutar det varmluft i framrutan men kalluft i från mittenventilatonen. Så det blir kallt om man har huvudet åt fel håll osv.. Vafan kommer inte luften från samma ställe? | |
|
...så om du vrider huvudet åt ena hållet så blir det varmt. Och vrider du huvudet åt andra håller så blir det kallt? Är det det som kallas interaktiv klimatanläggning. Skämt åsido, så klart kommer all luft från samma ställe men BMW har sedan ca 35 år något som heter temperaturskiktning och det styrs genom värmeventiler som öppnar och stänger och luften passerar genom olika kanaler. För övrigt så låter det där som ett elfel i klimatanläggningen. Min E31:a hade liknande symtom. |
|
|
Ok kan man fixa själv? Jäkligt irriterande vintertid haha |
|
| Låter som att spället till rullen är trasigt. Får du värme i mitten om du sätter det på max? Då ska det fungera som på en bil som saknar denna finess, dvs samma temp i alla utblås | |
|
Har för mig friskluftdelen påverkades av om snöflingan är på eller inte, dvs om man avfuktar genom att kyla först. Kolla att AC är i Auto - så inte riktade strömmar mot ruta, mitt och golv påverkar att frångå vanligt beteende. Men om friskluft när tre röda, det är nog något fel som nämnts. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.