|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
|
Dags att kika på nytt. En M3 E90 Limousine (sedan) vore trevigt. Verkar vara en bra kompromiss för familjefadern. Motor och drivlina verkar ha god kvalitet och lagom md effekt. Ser "faktiskt" inga krav vad gäller automaten eller manuella låda. Inte heller navigator (kan man ju fixa i efterhand), utan "kraven" är rätt kombination av lack och läderklädsel (inte svart-svart,helst, gärna blå-vit, eller vit-röd). Miltal är heller ingen stor grej, bara det avspeglas på priset. Ljudanläggningen skall helst vara stor, eftermarknadsprylar inget minus. Hojta till om ni hittar något fint, eller vill göra er av med er gamla häck som ändå bara står i garaget. ;) Vill man prisa denna maskin, går det också bra. Gärna tips från andra pappor med M3. Med varma vårhälsningr Kpt Grogg | |
|
Årsmodell? Vet en 2008 som eventuellt kommer komma ut snart. Dock svart/svart |
|
|
Är helnöjd med min M390 och familjen med. Den är väldigt lyckad som familjebil samtidigt som man kan leka av sig lite när det faller på. Min har kombinationen Jerezsvart och Novillosvart läder. Tycker att den svarta tonen stämmer överens med bilens karisma. Tankarna går åt att ev byta någon gång i närtid. Har fått lite ändrade planer. /Scnitzermann |
|
|
Jag vill ödmjukt förtydliga att jag inte utesluter svart-svart - bara att jag har haft ett par såna färgkombinationer förut, och vill kanske nu ha lite mera "udda"/inspirerande/roliga varianter. Skicka mig ett PM om du vill hitta en ny ägare. Vill du dessutom byta till en körglad 123d med VTECH och KW, så blir det ju otroligt enkelt. |
|
| Den är inte privat utan jobbets, vet inte hur långt den gått nu men den är välvårdad. | |
|
Äntligen bort från dieselträsket CF :) Mitt tips är att köpa en manuell - de är billigare, roligare att köra, har förmodat färre problem med tiden och kommer eventuellt vara mera eftertraktade med tiden, "den sista analoga M3:an..." Om du dessutom hittar en faceliftad med CP är det väl fint, men frågan är väl om det är värt 100-150k extra...(och svaret är nej) |
|
| Har ägt en M3 E92 DKG men skulle jag köpa M3 E9X igen så hade det blivit en manuell! Tycker numera alla automater, oavsett tillverkare, tar bort lite av känslan med att köra sportbil. | |
| Klockrent. | |
|
Ja en riktig sportbil ska ha 3 pedaler. Manuella lådan i dessa vagnar har ju bedömts som klonkiga och "tröga" men det kan man åtgärda relativt enkelt: Ut med orginal vxl knoppen som är lite väl lång, och i med en frn E60 M5. Den är också belyst men också viktad och det har betydelse för hur växlarna "hoppar i" lägena mkt lättare. Dessutom skadar inte ett oljebyte inkl att man kör eloljepumpen för att få ur all olja ur systemet och rensar filtret till lådan. Vidare så kan man montera ett sk "clutch pedal stop" vilket tar bort onödigt "frispel" i pedalgången mot torpeden(ger STOR skillnad). Slutligen så kan man ge sig an "clutch pedal spring" som sitter monterad på pedalstället mot kopplingspedalen och har till uppgift att det skall vara lättare att hålla kopplingen nertryckt en längre tid. Tyvärr så tar den bort mycket av känslan när koppling griper in och släpper. Diffus kopplingskänsla. Har gjort dessa ovan nämnda modds och kan lugnt påstå att det är som natt och dag!! Det blev en helt annan bil. Koppling och vxl låda har mer harmoni med varandra. Det bästa är att man med lätthet kan plocka tillbaka till orginal OM man nu vill det. /Scnitzermann |
|
|
Så på E90-listan står det alltså: -Kopplingsuppgradering -KW-fjädring -Navi/Stereo -Avgas -Diffusor -Splitter mera? Redan INNAN man har en bil ;) Nåväl. Vi får se vad som dyker upp (i närområdet == Muteborg) inom kort. |
|
|
... och om någon vill säga om följande bil hos platinumvars är "Välutrustad" vore jag tacksam. Länk! WBSVA91070E039198 Antal ägare: 6 Fordonet tillverkat: 2008-02 I trafik första gången i Sverige: 2009-03-06 I trafik första gången i utlandet: Import/införsel: Nej Tjänstevikt, kg: 1680 //Grogg, fast ikväll påsköl Mil 8 400 Fordonstyp Sedan Drivmedel Bensin Fordonsår 2008 Växellåda Manuell Pris 299.000 kr BMW M3 SEDAN SVENSKSÅLD 2008!!! NU HAR VI FÅTT IN EN SUPERFIN GRAFITGRÅ BMW M3 SEDAN, 8400 MIL, SVENSKSÅLD, 420 HK, SVARTA LISTER RUNT FÖNSTER, TONADE RUTOR BAK, PARKERINGSSENSORER FRAM OCH BAK, REGNSENSOR, VINGE BAK, UPPVÄRMD BAKRUTA, KEYLESS-GO, SVART HELLÄDERINREDNING, ELSTOLAR MED MINNE SAMT ORTOPEDISK FUNKTION, SPORTSTOLAR, INSTEGSLISTER M3, SVART INNERTAK, STOLSVÄRME, KLIMA, MANUELL 6-VÄXLAD, POWER-KNAPP FÖR BÄSTA KÖRUPPLEVELSE, ELHISS FÖNSTER, ELSTYRDA YTTERSPEGLAR, EXKLUSIVLÄDERPAKET MED LÄDER PÅ INNERDÖRRAR SAMT INSTRUMENTPANEL, FARTHÅLLARE, MULTIFUNKTIONSRATT, ALUMINUMLISTER INTERIÖR, DÄCKTRYCKSSENSORER, AUTOMATISKT AVBLÄNDBAR INNERBACKSPEGEL, ISOFIXFÄSTEN FÖR BILBARNSTOL, AUX-INGÅNG, USB-PORT, 12V-UTTAG, STORA NAVIGATIONEN, BLÅTANDSTELFONI, STÄLLBARA DÄMPARE, 19” |
|
|
Tjena! Jag har en god vän som funderar på att sälja sin M3 E90. Det är en 08 manuell Silverstone/svart skinn ca 8000 mil. Inte hundra på utrustningen men finns navi och EDC iaf. Han köpte den för ca 3 år sedan som Premuim Selection vet jag. Jag hade köpt den själv men hus, hojar och 550in får räcka för tillfället :) Den finnes i Sthlm dock. Men skicka pm om du vill höra om nåt. Mvh |
|
| "Navi/Stereo"........varför?? På med Akrapovic istället - bättre ljud, och du kör gärna vilse / en omväg :) | |
|
Har både Akrapovic med kolfiber slutrör och navi. Bara att lägga en längre rutt i navin. Och JA. Akra ÄR beroendeframkallande!! /Scnitzermann |
|
|
Synd, den på Platinum, ovan, är borta. Den verkade trevlig. Kommer det snart fler alternativ!? |
|
| Kan ingen lista vad man "måste ha"? | |
|
Det man måste ha är en M3. Resten är bara extra! Så klart. /Erik |
|
| Dubbelpost, mod ta bort! | |
|
Hade jag varit den som sökt efter en skaplig M390 så hade jag kikat på denna: Länk Den har det mesta om man nu inte är "die hard" för en manuell. Solid svart-mums, kolfiber imitations lädertrim-mums osv. Om det nu sitter ett Hartge avgas låter jag vara osagt av att döma på utblåsen. Ser faktiskt ut som orginal. Någon här som varit och tittat på den? Bmw Performance front splitter, Performance rear spoiler och M359 fälgar på den, och du har en väldigt läcker M390!! /Scnitzermann |
|
| Inga bilder invändigt? :/ | |
|
Skumt. Det har funnits förut. Finns på bytbil : Länk! Där finns bilder på inredning. Går väl att få ner lite i pris med tanke på milen... /Scnitzermann |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.