|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag håller just nu på att byta bil till min första BMW. Vad säger ni om utrustningen till denna 525dX? Model description: 525d xDrive Market: Europa Type: XA11 E-Code: F10 Chassis: Limousine Steering: links Doors: 4 Engine: N47D20T1 - 2,00l (160kW) Drive: Allrad Transmission: automatisch Body Color: Schwarz 2 (668) Upholstery: Stoff/leder Tudor/anthrazit (FPAT) S1CCA Auto Start Stop Funktion Auto start/stop function S1CDA Brake Energy Regeneration Brake Energy Regeneration S205A Automatikgetriebe Automatic transmission S2K1A BMW LM Rad V-Speiche 236 BMW LA wheel, V Spoke 236 S4ATA Interieurleisten hochglänzend schwarz Interior trim finishers black high-gloss S4U2A Eco pro Driving experience switch incl. ECO PRO S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer Code Sonderausstattung Optional Equipment S1CAA Selektion COP relevanter Fahrzeuge Selection of COP relevant vehicles S1CBA CO2 Umfang CO2 package S230A Zusatzumfang EU-spezifisch Extra package, EU-specific S255A Sport-Lederlenkrad Airbag Sports leather steering wheel S258A Bereifung mit Notlaufeigenschaften Tire with run-flat functionality S2PAA Radschraubensicherung Lug bolt retainer S302A Alarmanlage Alarm system S3ACA Anhängerkupplung Trailer coupling S428A Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit S465A Durchladesystem Through-loading system S481A Sportsitz Sports seat S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger S502A Scheinwerferreinigungsanlage Headlight cleaning system S508A Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC) S522A Xenon-Licht Xenon Light S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning S536A Standheizung Auxiliary heating S698A Area-Code 2 für DVD Area-Code 2 for DVD S6AAA BMW TeleServices BMW TeleServices S6ABA Steuerung Teleservices Control for Teleservices S6NKA Anbindung Bluetooth- und USB-Gerät Link for Bluetooth and USB device S6S4A Sprachversion schwedisch Language version Swedish S842A Kaltland-Ausführung Cold-climate version S850A Zusätzl. Tankfüllung Export Additional Export tank filling S877A Entfall Überkreuzbedienung Delete cross-pattern operation S885A Bordliteratur schwedisch On-board vehicle literature Swedish S8KAA Ölwartungsinterval 30.000km/24Monate Oil-maintenance interval - 24 months/30,000 km S8SCA Freischaltung Telematik länderspez. Telematics access request,country-spec. S8SMA Fahrgestellnummer von aussen sichtbar Car ident. number visible from outside S8TFA Aktiver Fussgängerschutz Active pedestrian protection S8TGA Diebstahlsicherung Thiefproofing device S8TNA Tagfahrlicht über Lichtmenü S8V2A Hinweisschild Label | |
| Comfortpaket plus sportstolar, normalutrustad i den riktiga världen. En sk tomhylsa i autopowervärlden. Känner du att du kommer bli nöjd så är det väl bara att köra, givetvis beroende på pris | |
|
Ett tillägg som du skall tänka över är komfortstolar istället för sportstolar. Har själv komfort och tycker dom är mycket bra, bland de bästa bilstolar man kan få tag på. Sedan finns det ju hur mycket som helst att lägga på. Såg att du tog dragkrok. Backkamera kan vara ett bra tillval till det då det förenklar backning när man skall koppla på något. Sportautomaten är ett väldigt litet tillägg som ger dig paddlar på ratten, rätt roligt om man vill "trycka" på lite. 4-zons klimat med eluppvärmda säten är mycket uppskattat om du ofta har folk i baksätet, mina barn tycker mycket om det. Sen har du ju varning för när det finns bilar på sidan av dig, mycket praktiskt i större städer. Navigation är ju kul men frågan är om det är värt priset, skall det fungera bra så skall du ha HUD också och nu börjar det bli dyrt. LED ljus med helljusautomatik är väldigt skönt vid mörkerkörning, personligen anser jag det vara värt pengarna. Dieselvärmare om du tycker om att sätta dig i en varm bil samt slippa skrapa rutor under vintertid. Som sagt det finns massa mer men nu är det mest frågan om bekvämlighet. Själv satte jag in Harman-Kardon också då jag vill ha bättre ljud än original. /mården |
|
|
Tack för viktig input! Jag visste inte vad comfortpaketet innehöll. Hade naturligtvis gärna sett mer utrustning, men jag är nöjd i övrigt. Detta är en långmilare som gått knappt 10000 mil, priset ligger på 260 kkr. Kan nog få loss den för 255... Hur låter den affären? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.