AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.079

Fälgtips till BMW F11

Jo
30
Jonas_325
520d F11 -12
Hej,
Har sökt i forumet men inte hittat någon nyare tråd i ämnet.
Köpte en sophistogrå F11 520d med M-sport i februari och till den medföljde det 18" med dåliga däck.
Jag har ingen lust att köpa nya däck då jag inte gillar fälgarna speciellt utan tänker köpa något i 20".
Bilen kommer få sänkfjädrar 35mm fram och sänks med dator bak så det blir jämt.

Har ni några tips på snygga fälgar?
Vad kan jag köra för bredd och ET för bra passning?
Vilka däckdimensioner och fabrikat rekommenderar ni? Erfarenheter ljud-, pris- och greppmässigt?

Tack på förhand!
Mvh Jonas
Visa användare
308
Petrus
M5 -93
520D M-Sport Touring -13
Jag köpte dessa fälgar Länk från bmautosport i England.

Bilder på min bil har du här Länk

Tänk på att om du köper 35mm sänkfjädrar till en M-sport, sänker det endast 20mm. Men det kanske du visste.

Jag köpte 50mm till min, för jag ville ha ner min ca 35mm fram.

PB
Jag kollar också - orginal är i stort sett omöjligt att finna för under 20 000 beg. Jag är inne på MAK Bimmer eller MAK Luft. Kolla på Wheelshop - verkar vettiga priser.
Jo
30
Jonas_325
520d F11 -12
@Petrus Dina var riktigt snygga! Hur upplever du kvalitén på OEMS? Vad fick du betala inkl. frakt? Köpte du däck på BM också? Vilket fabrikat kör du på?

@Iggeman Jag har inte kollat så mycket efter original då det brukar vara hemska priser och enligt mig inte så snygga hjul. Dock gillar jag M5-fälgen! Har pratat med en bekant om M5-replika och för honom har de tyvärr spruckit. Han har testat Avantgarde och någon mer.

Kom gärna med fler förslag och gärna med länkar eller bilder!

Visa användare
308
Petrus
M5 -93
520D M-Sport Touring -13
Kvalitetsmässigt ser dom bra ut tycker jag, inget att anmärka på. Har inte hunnit åkt på dom så mycket än, så jag får väl se hur dom ser ut efter sommaren.

Jag betalade 17000kr inkl frakt och däck via paypal. Jag provade ett budget alternativ nankang ns 20. Kör 285-30 bak 245-35 fram, får väl se om jag ångrar mej ;)

PB
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.