|
|
|
|---|---|
|
Hej! Vad skulle ni anse vara ett vettigt utgångspris på en 318i- 88, med 7000 mil på mätaren? 3 ägare men endast en brukare. Bilen har fullstämplad servicebok och är rostfri. Den är basutrustad (inga kryss i tillvalslistan - inte ens radio! :)) MVH/Mats | |
|
20000 kanske, har svårt att se att den skulle tilltala en entusiast som mig t.ex. då de flesta entusiaster vill ha en sexa. |
|
|
Hej! Det låter faktiskt lägre än jag hade trott. Torde ju vara relativt svårt att hitta en rostfri e30 i mint condition med det miltalet? Självklart så är ju sexorna mer åtråvärda, men ändå... MVH/Mats |
|
| 40'-50' men då finns köparen utomlands. | |
thekinglives |
Mats 72: Jag ser att det står 318 is i din profil, är det en i eller is? färg? 2d eller 4d? Beroende på vad svaret är på ovanstående frågor varierar priset en hel del. En zinotberrot 2d is bör väl gå att få 35-45kkr för. En vit 4d i ska man nog va glad om man får 20kkr för |
|
Är det inte så att ett stort S står för något annat än lilla s. Det fanns en modell som hette 318iS några år före den starkare och sportigare 318is. |
|
|
Hej! För årsmodell 1988 såldes 318 med två motoralternativ, M10 och M40. 318 med M40 kallades iS för detta år. Min är en coupé, alpinweiss och helt basutrustad, förutom bbs fälgar.. :) Jag köpte den för ett par år sedan just på grund av "nyskicket"... Betingar den inte mer än 20 lax, så kan man ju lika gott behålla den. :) MVH/Mats |
|
| iS eller IS eller Is eller is gör ju iofs lite skillnad eller om det är en vanlig 318i, men jag skall säga att jag inte är superbra på prisbilden. :) | |
|
...så för tydlighetens skull: Är det 8 eller 16-ventilsmotorn? Det gör nog rätt stor skillnad till 16v-motorns fördel! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hej! 8 ventils motorn. Alltså en helt vanlig 318i, med M40 motor. AlexanderK: Jag tror du träffade rätt bra. Och inte nog med det, du har dessutom visat att du kan lista alla möjliga kombinationer av strängen "is" genom att växla gemener och versaler. Inte dåligt! ;) MVH/Mats |
|
| M40, världens sämsta motor :) Jag tror också på max 20 om man hittar någon som kan tänka sig den motorn. | |
|
Nej, M40 är väl inte den bästa motorn från BMW... Nåväl, jag får sätta in en annons senare i vår, så får vi se om det finns någon som vill ha den..:) Stort tack för inputen, allihop. :) MVH/Mats |
|
|
Bara att chansa. Någonstans finns rätt köpare. Har du tid, plats och råd så ha is i magen. ///BMW - Was sonst! |
|
| Eller iS eller IS eller Is :)) | |
|
:)) Bra stooges!! En till och du tangerar rekordet!! MVH/Mats |
|
| Stooges kommentar var precis vad jag tänkte skriva faktiskt, tills jag såg att han hade skrivit den! :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.