|
|
|
|---|---|
|
Hej. Hade tänkt och fråga om det är någon som känner till något om B3:an på blocket? Har funderat på att skaffa mig en alpina ett tag och den verkar ganska billig. Länk Mvh M@v | |
|
Inget direkt specifikt att komma med direkt... Det är nummer 144 av 274 tillverkade B3 3,3 Coupé. Tillverkad maj 2000 och i trafik första gången september 2000, importerad till Sverige maj 2007. Ratten ser extremt sliten ut, svårt att avgöra på bilderna om frontspoilern är skrapad/blästrad i nederkant eller om det bara är reflektioner. Automat är inget som skulle tilltala mig personligen på en dylik bil och möjligtvis kan det bidra till att bilen är svårsåld i framtiden. Mycket bil för pengarna dock skulle jag vilja påstå om allt i övrigt är OK. Commodum Habitus Est |
|
|
jo det är ju så. hade Gärna velat ha en blå eller silver med dekalerna och manuell om man vick välja fritt. ;) vet du om det är något särskilt man ska kolla på som är alpina specifikt? Har i övrigt ganska bra koll på coupé modellen. |
|
|
Alpina bilarna är billiga att hålla i drift. De flesta delar är inte dyra utan tagna från olika andra bmw modeller. Finns reservdelsbas på pdf om du söker på google som är gratis att ladda ner med reservdelsnummer till allt du kan tänka dig behöva. Sök på e46-b333.pdf. Försäkringen vart inte blodig heller. Jag ger 520 kr i månaden för helförsäkring. Har tidigare haft m3 e46 och den var dyrare. Service är billigare än motsvarande m-bil pga en enklare uppbyggd motor. Enkelvanos istället för dubbel och kräver inte dyra ventiljusteringar. Kolla bara de vanliga sakerna : Rost, bromsar, växellådan extra viktigt då den är svår att få tag på. Att bilen är mekaniskt i bra skick är viktigare än små skönhetsfel. Kolla så den går som den ska. Dessa bilar ska ge bra tryck mellan 5000 och 7000 varv. Inga tveksamheter, utan jämt drag genom registret med tydlig topp. |
|
|
tack för all info. tyvärr blev det ingen affär denna gången då den gick innan jag hade hunnit titta på den. så det blev någon annan lycklig köpare på den. så jag får fortsätta leta och se om jag kniper nästa. // M@v |
|
| Ja, det känns som mycket bil för pengarna, men det kommer fler, var så säker. Då priset sänkts på e9x karossen tror iallafall jag att de som är beredda att ge i trakterna kring 100000 för en e46 alpina är få, om ens någon. Det vi ser nu är att marknaden rättar sig efter vad potentiella köpare FAKTISKT är beredda att betala. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.