AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
329

M3 eller 323-328 e46 coupe ?

H.I.F
Har besluts ångest..skall jag lägga pengarna på en M3 94-97 eller en 323-328 Coupe e46 ?
sl
67
sliver
BMW 325is -87
H.I.F: Det beror ju lite på om du prioriterar motorstyrka eller komfort. För du åker noge både tystare och bekvämare i en E46 (323-328) än vad du gör i en E36:as M3:a.

Om du köper en E36 M3:a så rekomenderar jag dig att köpa -96 eller nyare. Det är en del trevliga uppgraderingar som du kan läsa mer om på -> Länk. Kortfattat, 321hk & 6 växlar ;)

/Fred.
H.I.F
Undrar med vilken som står bäst i värde...?
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
En välskött och välutrustad E36 M3 3.2 med ifylld servicebok borde stå sig mycket bättre än en vanlig E46. Men sedan kostar den ju mer att underhålla...

/Fredrik
sh
820
shu!
525i -91
M3 står sig nog väldigt bra. Med tanke på att dom ädre fortfarande står väldigt högt i kurs.

// Giv en olle! å gär`n rivar!
sh
820
shu!
525i -91
äldre skulle det stå.

// Giv en olle! å gär`n rivar!
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Som sliver skriver - det beror på vad du är ute efter. Dessutom, framför allt när det gäller M3, välj mellan individuella bilar. Det kan hända mycket knas med en sådan på fem - åtta år.

Jag säger som jag brukar; provkör och se efter var habegäret uppstår. Köp den bilen.

Personligen tror jag att 328 inte skulle ha en chans i det läget. Men det är ju du som ska ha bilen.

My Bimmer is my mistress
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.