AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
4.669

Förvaring av avtagbar dragkrok? BMW E87 -08

la
4
lateme
120dA -08
Hej!

Har en BMW 120d från 2008 med avtagbar dragkrok. I en annonsbild på blocket på en annan 1-serie (E8x) låg dragkroken förvarad i bagaget under mattan, bredvid batteriet. Hittar såklart inte bilden.
Min fråga är helt enkelt om någon känner till att detta är möjligt? Att jag i så fall kanske saknar något förvaringsutrymme i bagaget. Jag lyckades aldrig få ner den i bagageutrymmet...

Tacksam för svar!
Dragkroken är förvarad i bagaget under mattan,i ett speciellt fack avsett för dragkroken bredvid batteriet.
la
4
lateme
120dA -08
Men jag förstår inte hur den skall ligga, för vad jag kan se får den inte plats där. Som sagt, precis som att det där facket saknas. Jag får kanske kontakta tillverkaren (Westfalia vad jag tror) till dragkroken, den följde med original så inget eftermonterat.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Då fattas det kanske någon frigolit-form eller plastkonsol? Jag har rätt svårt att tänka mig att BMW skulle låta dragkroken ligga löst, särskilt som den är ganska tung så vid en hård inbromsning så skulle den ju kunna slå sönder något.

Ba
396
Bavaria1
iX3 M-Sport, -22, Piemont Red
Neue Klasse Silver beställd
lateme: Om du vill så sänder jag dig en bild på hur platsen för detta ser ut på min 08:a 118D

Lennart Bornhall
BMWCS #1085
la
4
lateme
120dA -08
Bavaria1: Ja tack snälla, det vill jag gärna se Lennart. Satt den i original?

Kontaktade också Westfalia härom veckan, men de kände inte till något av detta. Endast en påse man kunde lägga dragkroken i...
Ba
396
Bavaria1
Ja, den satt i som original då jag beställde bilen med avtagbart drag. Meddela mejladress så kommer bild senare

Lennart Bornhall
BMWCS #1085
la
4
lateme
120dA -08
Supertack! Ser här i utrustningslistan är min avtagbara dragkrok är nog eftermonterad, eftersom den inte finns med på listan från fabrik.

Min mailadress är:
carlmagnusjonsson@live.se

Ba
396
Bavaria1
Har nu skickat 2 bilder

Lennart Bornhall
BMWCS #1085
Jag har en 123d och har draget liggandes i ett frigolit fack bredvid batteriet.

HP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.