AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
6.443

Värde på z4 -03?

Hallå!

Har just fått tillökning i familjen, och tvingas därför konstatera att det inte är rimligt att ha kvar min kära z4 som jag äger sedan knappt 4 år. Funderar på att lägga ut bilen på blocket och funderar på vad som är ett rimligt pris. Bilen är svensksåld med drygt 9000 mil på mätaren, manuell växellåda, stora ljud -och navigationspaketen. Cabmotorn bytt härom året. Bilen är i generellt gott skick utan särskilt mycket på minuskontot, det skulle väl i så fall vara avsaknad av vinterdäck.

Noterar att begärt pris på motsvarande bilar på blocket spretar en hel del. Vad tror ni är rimligt att få betalt?
Om det är en 3.0: 99 000 kr.
99K låter snålt.. Gissar på att Du kan få 125K nu när vårsolen skiner och säsongen just skall starta..

Även här är det rätt stor skillnad på prisförslagen. Under 100 känns väl snålt tycker jag också (förstås!), men får jag ut 125 är jag klart nöjd. Får väl helt enkelt lägga ut en annons och testa....
Sökning på Blocket..

Länk

I Ditt fall bör nog svensksåld ses som en stor fördel, speciellt jämfört med så många nästan nyimporterade. Rätt låga mil och navigator. Och ny cabmotor..

Fixa en bra annons med många, bra, bilder. Ta fram hela utrustningslistan- så slipper Du frågor runt "finns det någon xxx??".

Raska på, det kan säkert ligga några cabbspekulanter som lurar på att skaffa sig en Z4 som en lite påskpresent i år..

Lycka till och återkoppla gärna!

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
99 skulle vara uselt betalt. Det ska du inte acceptera.

-------
//Lövet
Återkoppling: Lade ut bilen på blocket för 129.000:- Redan första dygnet fick jag ca 10 svar, varav flertalet tycktes vara seriösa. Bestämde mig därför för att priset åtminstone initialt inte skulle vara prutbart. Sålde bilen för begärt pris till den första spekulant som var och tittade. Köparen sa sig prioritera samma saker som jag själv gjorde när jag köpte bilen, det vill säga svensksåld bil i gott skick med 3.0-motorn och manuell växellåda. Jag är nöjd med affären. Inbillar mig också att bilen i nuläget kommer vara rätt stabil i värde, och tror att köparen skulle kunna sälja om några år utan någon större minskning i värde.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.