|
|
|
|---|---|
ridgemountain |
Hallå där! Hur åtgärdar man en kärvande taklucka? Har rensat spåren som den löper i men den går fortfarande trögt. Speciellt vid stängning. Man får hjälpa till den sista biten. Går den att justera så att den löper lättare i spåren? //RM |
|
Spruta MYCKET smörjmedel! Gjorde detta på min... Om den fortfarande kärvar kan jag ju tänka mig att det är elmotorn som håller på att bli seg. ///Tomas 528i -86 |
|
|
5-56 gör susen... Annars kan du plocka ner luckan och och kolla orsaken till att den går trögt, ev rostangrepp? |
|
frazze |
ridgemountain: Alla sätt är bra....utom de dåliga. här är ett av de bättre: Öppna luckan..kör den bakåt Till max läget....ställ dig utanför bilen...smörj in glidskenorna till luckan...med en pesel samt teflonfett Använder du olja eller 5:56 är risken stor att du kan Få stora fettfläckar på innertaket...det droppar. Hoppas att jag ej trampat på några ömtåliga tår nu... frazze |
ridgemountain |
Mycke smörj va de ja :) Man tackar... //RM |
|
stämmer som du säger frazze, bättre att pensla istället. Jag sprutade och nu sitter det en liten, men ful fläck på innertaket. ///Tomas 528i -86 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.