AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.653

Angel eyes och dimljus till E91 LCI 2010

Har en 320D E91 LCI 2010 (bilen producerad sep 2009) Lampan till högra Angel Eyes (AE) slutade fungera igår och måste således bytas ut. Vad jag läst så kostar denna lampa en del hos BMW. Tänkte därför kolla LED till AE och då få dom vitare. Tänker även byta ut hel/halvljus (H7) till vitare och kanske t.o.m. koda om så AE blir dagsljus tillsammans med dimljusen, om detta nu är möjligt?
Jag har idag Halogen-lampor och min lyckta är en ZKE. Har läst och sökt en del och det verkar inte helt lätt att hitta LED till AE på min modell. Är det någon som köpt LED till sina AE på likande modell som min och fått det att fungera bra?

Hittade dessa på ebay och enligt dem så skall det fungera, eller?
Länk

Någon som vet om det är H7 som gäller för dimljusen på min BMW? Ser ut att likna samma som sitter i hel och halvljusen (dvs H7).

Tacksam för svar
ra
340
raj55
BMW 320i, Touring-2009 Feb.
Här har du några länkar som beskriver hur du ska kunna byta angel eyes lampor men kom ihåg att de är inte starkare än motsvarande halogen lampor. BA9s halogen lampa kan man köpa hos biltema. Ta bort gamla lampan från reflektorn och sätt ditt nya BA9s och det skulle jag ha gjort istäälet av dåliga led lampor. ZKW och Valeo reflektor till BA9s är lite annorlunda men principen är det samma.

Länk

Länk

!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.