|
|
|
|---|---|
|
Någon som bytt kupeföäkt och kan dela med sig | |
|
Japp! Har tagit isär det där flera gånger! Lättare än man tror. Lite bilder finns här: Länk Jag gjorde det utan att ta bort underdelen av panelen vilket sparar tid. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Ola O skojar du eller??! Said |
|
| Det tog 3-4 timmar för mig när jag bytte fläkten på gamla e39an,och nej han skojar inte man måste riva ur panelen för att komma åt. | |
|
tack ola |
|
|
Gick inte bra. Man kommer inte åt fläken även när instrumentpanelen är borta |
|
|
tobbemal, har du tagit bort som jag gjorde så ser du ju fläkten? Det sitter en sista plastgrej med luftkanaler precis över fäkten som man får ta bort. Lite försiktigt där så man inte bryter sönder. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
jag gör det inte själv. han som gör det har gjort det förut och säger att det inte går så lätt. Kan jag skicka bilder till dig så du får se??? |
|
|
Lägg upp bilder här i tråden. |
|
|
vet inte hur man gör |
|
|
finns ju ingen bifoga fil?? |
|
|
Länk Länk |
|
|
Det är ju bara plastgrejen ovanför själva fläkten och sista kåpan över fläkten som är kvar. Har för mig att man får vara lite försiktig där, det ä någon slags spärr. Kolla detta klipp typ 1 min in så är han där ni är. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Nu är det gjort (inte av mig) Tydligen gick det inte att göra som du beskriver på min bil, fråga mig inte varför Fick däremot problem nu när allt är klart, typiskt. När fläkten går för fullt kommer ett missljud (låter som något är där eller tar emot) men sänker man ett snäpp är allt okej (kan leva med) Detta ljud kommer bara när motorn är i gång och det laddar 13,8-14V. Har man bara tändning på och kör fullt låter inget (ca 11,5V då) Låna fläktmotstånd och prova, men det hjälpte inte |
|
|
tobbemal, det ser ju likadant ut på alla e39... Nåväl, anledningen att jag gjort detta jobb typ fem gånger är precis för att det blev så som du beskriver med missljud. Tillslut kom jag på att ena "skoveln" på fläkten hade en spricka. Det gör att vid högre hastigheter blir det obalans och den slår mot kåpan. Troligen hade jag skadat den vid montering då det är trångt. Sätter man dessutom i en beggad så är ju plasten spröd. Så vill du få det helt schysst, byt igen. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
hej Ola, jag har köpt en ny orginal fläkt på BMW, så man hoppas den är okej. Kan bara få fram felet på max hastighet (sänker jag en dutt finns inget ljud) Ibland när jag kör och sätter fläkt på fullt (trycker full blås upp på knapp uppe till höger) kommer inget ljudet förän efter flera minuter. Testar mkt nu i början och svänger jag vänster försvinner ljud och snabb höger blir det kraftigt. Så kör jag runt runt i rondell kan jag få det bli tyst. Han som gjort det kan plocka isär igen på garanti, men är det fel på fläkten vill han ha betalt :-) |
|
|
Svårt läge, kan ju vara han som haft sönder den när han monterade. Lätt hänt då det är trångt. Kanske bättre att leva med det. Mvh Ola |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.