|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Trafikmagasinet e de sämsta bil-programmet just nu! Motorjournalen har skumma journalister/biltestare men krossar allt motstånd eftersom dom testar fläskiga bilar! Jag ger Trafikmagasinet 0 poäng.. och några minus p.g.a. att jag inte vill veta hur många barnstolar det får plats i en Skoda blablabla.. nåja.. vissa vill ju veta det..men inte ja. |
|
|
Oj vilken debatt, vilken anstormning mot nofx16. Nu har vi klarat av "korrekt" svenska, dålig journalistik och lite annat smått. Måste säga att det var ett nöje att följa denna tråden. Vill bara ha sagt detta; Svenska språket ändras för var dag, nya ord kommer gamla försvinner. Det finns bra och det finns dåliga journalister. Själv tycker jag det var roligt att räkna stavfel i Sverige demokraternas utskick. "Kräver att alla ska kunna språket" och sedan hittar man ett tiotal stavningsfel. hahah. Till sist vill jag säga det här; Trafikmagasinet suger.. |
|
Asken (AutoPower) |
nofx16: Du är fri att tolka min kommentar som du vill. Jag såg meningen som en ironisk kommentar. Du ursäktar dig i slutet av inlägget för att du satte och skrev av dig din ilska(tolkat rätt av mig?). Skriv gärna nästkommande inlägg i ett separat worddokument och kör stavningsprogrammet samt skumma igenom en extra gång så slipper du ursäkta de emotionella vågorna som i alla fall jag kan tyda. Läsningen av inlägget är jobbigt som du kanske förstår:) Trafikmagasinet är bra motpol till BMWPower så se det positiva i det hela:)) Mvh Asken |
|
You ARE the champ, Asken! ; ) |
|
| Mäkinen: Jo det stämmer att Vicki Butler-Henderson och Tiff Needell slutat på Top Gear(BBC) Nu jobbar dom på Channel 5 med ett program som heter 5th Gear. | |
|
det blev liknade "storm" förra gången det här var uppe...och jag säger samma sak som då...varför mailar ni inte ert missnöje till trafikmagasinets red? MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
|
Asken: Förstår att det blev jobbigt att läsa med alla utropstecken och MED TANKE PÅ ATT JAG ENDAST ANVÄNDE VERSALER PÅ VISSA STÄLLEN!!!!!!!!!! ;-) Det är inte likt mig att vräka ur mig sådana inlägg, men att först bevittna Janne Josefssons kommunist-äckel-dokumentär och sedan TM på samma kväll blev för mycket.... Får väl ta och installera om Office så att word funkar tills nästa tisdag, då det är dags för trafikmagasinet igen :-D Ha det gott vänner! _____________ MVH Kalle H ICQ: 19594657 |
|
Esa |
Pelle Persson Jag mailade TM och bad dom ta en titt på detta forum. Knutstorp 1.16.35 Gelleråsen 1.24.50 Kinnekulle 1.06.38 Anderstorp kort 1.06.44 lång 2.04.30 |
|
Jo trafikmagasinet suger o fjantigt e det också!! som när dom skulle prova typ nån ny Porsche typ gt3 eller vad det var så körde dom runt lite försiktigt med solgalsögon bruum bruum... sen sa dom "men vi vågar då inte ens säga vad tophastigheten är" Hallå!! Nån vecka senare såg jag motorjornalen som provade samma Porcshe det första dom gjorde var att ta ut den på autobhan o testa tophastigheten!! då börjar det då likna nått!!! |
|
|
Ja, det var ju tufft Petre ..... Nackdelen med Motorjournalen är väl den låga nivån man sänker sig till ibland, skämten är lite väl anpassade till gossar i keps som just gjort lumpen ungefär. Är inte Sundfeldt i Motorjournalen son till Bilprovnings-Sundfeldt í Ttrafikmagasinet förresten ... Harri Nikander, din koskenkorva i etern |
|
| hmm... jo visst. Men om man ska riktigt kritisk så e väl allt skit på tv!! då e det väl vettigare att köra lite bmw i stället! | |
| Petre: Ett bra avslut på diskussionen. "Bättre köra lite BMW istället" heh | |
|
Eller så är det som så att TM inte är avsett för den målgrupp som finns på BMW POWER. Tänk om SVT har haft som tanke att styra om det för att tillfredställa människor som vibrerar av upphettsning då det ser Skodas nya kombi och som saknar bilhjälmen. Troligt att det är så, public service ska ju tillfredställa alla smaker. Beträffande språket och dess utvecklig, så hänger inte ens MSW rättstavningsprogram med i alla svängar, eftersom språket utvecklas enormt. Men för den som är språkligt intresserad kan jag varmt rekommendera svenska språknämnden. De har telefonnummer 08-442 42 10. De svarar kostnadsfritt på alla frågor som rör det svenska språket. Rena porren för språkintresserade ; - ) Robban, copyn som inte kan stava ; - ) |
|
|
Klart man måste kommentera :-)! Jag tycker att det är lite "grönare gräs på andra sidan"-mentalitet över den ständigt cirkulerande trafikmagasinsdiskussionen (långt ord!). Kommer ihåg att Perstad sågades jämnt med alla tillgängliga fotknölar när han var med, likaså Glenning. Nu är de inte med längre och följaktligen var det bättre förr. Personligen tycker jag att det inte går att jämföra TM med motorjournalen, det är likadant som med olika bilmärken, de har helt enkelt vitt skilda målgrupper. Skall jag lufta min åsikt om TM så tycker JAG att det är lite dagis över det hela, men också att det glimtar till ibland. Och Borglund är klockren! let the Best Machine Win! |
|
|
Jag säger aldrig att jag skall åka och besiktiga bilen... Man besiktar bilen eller hur.. Jag åker och besiktigar... Ja åker och besiktar... |
|
| moonflower: Gillade inte Perstad heller, men Glenning var rätt skön på sitt vis....t.ex. när han försökte klämma in sin tämligen robusta kroppshydda i en liten Micra eller nåt :-D | |
|
Jo, visst var han skön :-)! Verkade väldigt snäll och full av empati....... let the Best Machine Win! |
|
gangsta_toth |
Hoppas att ingen har glömt att det finns ett filmklipp i filarkivet, där Glenning går igenom en E30. Bara det är guld värd... |
|
Och nofx16 tycker inte det behövs ett Offtopic-forum! |
|
|
Fantastiskt "12"inlägg i denna tråd, hur hinner man med?????? Borde inte BMW forumet öppna en chatsida till vissa. Då skulle vi slippa detta, men man får väl ta ansvar själv och inte läsa all dynga som skrivs. Mycket ironi men ganska tankvärt, eller.............. Godnatt NoFear |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.