|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
|
Men Trafikmagasinet har väl iallafall slutat med att döma bilar efter hur många barnvagnar som går in i bagaget, som dom gjorde på salig Glennings tid;) Jag saknar också Glenning, ändå. saknar även Gunnar Friberg, krönikör på Teknikens Värld under 70-talet. Nån annan som kommer ihåg honom? "Får man ta BMW:n med sig in i himlen?" |
|
|
Jag ser gärna ett reportage om typiska svenska alldagliga förhållanden. Likt filmen Änglagård... Det blir en skön kontrast till all stress att lägga sig i soffan och sjunka ned till en ganska lättroad och låg nivå. Trafikmagasinet har väl aldrig varit något ballt program för ungdomsrörelsen. Jag är glad att de fortsätter som de gör och förmedlar enkla lagoma svenska reportage, från vår alldagliga lite mossiga svenska bygd. Men det är jag det |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
acey:Tatuerar du sniglar i ögat :) MVH Hasso |
|
Attans....Glömde att klaga på "Trix i Trafiken"...detta inslag var ju nästan det MEST patetiska på hela programmet! ;-) _____________ MVH Kalle H ICQ: 19594657 |
|
| Nej nej hasso PÅ ögat! :) | |
|
"Trix i Trafiken" är ju inte ens patetisk roligt! Man sitter bara och gapar och undrar vad det där var för något, skulle det vara kul? Det svenska "lagom" är väl honnörsordet för TM men vete f-n om de ens kommer upp till de höjderna. Men å andra sidan vänder de sig inte direkt till fanatiska BMW-freaks.. snarare herr och fru Svensson som skall köpa en ny Toyota med lagom bensinförbrukning i en lagom diskret färg med lagom mycket utrustning i. Bug _______________________________________________ Länk |
|
|
Nå´n som kommer ihår Glennings garage?? Det var tider det ;-) /Kristian |
|
|
Dr Krall Visst minns man Gunnar Friberg, hans Bentley, sjukliga modern Krut-Lisa och en hund det alltid var problem med. Har högvis med Fribergkröninkor i gamla Teknikens Värld lagrade nere i källaren. Friberg emigrerade ju till Barsilien där han dog av tristess, eller nåt. Undrar var Bentleyn tog vägen? Harri Nikander, din koskenkorva i etern |
|
Crusty |
Kan bara hålla med om att Trafikmagasinet inte är sig likt längre. iallafall inte sen den goa runda gubben Glenning gick bort! (R.I.P) Han var bara för jäkla härlig! Hon madamen i TM är lite "offside" inte för att hon e kvinna, absolut inte se bara på hon tjejen i det brittiska bilprogrammet(har glömmt ved det heter) hon vet vad hon snackar om iallafall! jaja, lyckligtvis finns Motorjurnalen på Kanal 5! |
|
Trevligt Harri! Har också TV alla årgångar från 73-85. Tar fram några ibland och läser. Han var otroligt underhållande på sitt lite lågmälda sätt. Han hade väl diabetes tror jag, det var väl sviter av det som tog honom till slut. Stämmer att han flyttade till Brasilien, han hade en syster där. Trafikmagasinkritiker: förlåt att jag spårade ur ämnet lite:) |
|
|
borde jag förtjäna mig en omgång stryk eftersom jag av nån anledning slängde alla teknikens värld från sjuttio och tidigt åttiotal? Usch! varför gjorde jag det? _________________ who dares wins... |
|
|
slängde? folk hade ju betalat guld för att köpa dem! ///Tomas M Länk BMW E28 registret #001 |
|
|
Jag vet.. inte minst jag själv.. _________________ who dares wins... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
C-G Hammarlund och Sveriges Bilradio!! Dä va tider dä :)) MVH Hasso |
Tigerr |
Jag förstår inte ens att ni är förvånade.. :P Motorjournalen är det enda som duger! :) Tigerr |
|
Huh ja, hasso. Sveriges Bilradio, ett riktigt kultprogram. Min gamla mormor, som för övrigt aldrig lärde sig att köra bil, skickade in frågor til C.G. var och varannan vecka. Han svarade snällt och mormor fick höra sin önskeskiva. Lyckan var fullständig.....tror t.o.m att hon spelade in allt på en gammal rullbandspelare (banden finns tyvärr inte kvar). Det var grejor det ;-) //Stefan. |
|
|
..."sveriges radio".. Hasso, ibland kan jag tro att du är min morfar som skriver under pseudonym ;O) MVH K T |
|
|
håller med om att TM är pinsamt dåligt nu för tiden! Men det är svårt att låta bli att titta, man är ju uppvxen med TM för bövelen ;-) Vad gäller herr Borglund så tycker jag att han är tråkig, kommer ihåg när han provkörde SAAB 9-3 Viggen och klagade på att den var för stötig och lite annat som inte var som alla andra tråkiga Svensson bilar... tacka vet jag MJ!! Christopher ///M535i BMWCS# 5041 Länk |
|
|
Favoritprogrammet för bilar är Top Gear, men vi får väl se hur det blir framöver. Såvitt jag begriper har både Vicki Butler-Henderson och Tiff Needell slutat på Top Gear, men däremot så har Jeremy Clarkson kommit tillbaka så lite glad kan man vara. Garage som gick på TV3 för ett antal år sen hade ju provkörningar med Thorkild Thyrring och dem skulle man kunna krydda med idag också. |
|
|
Har man inga andra kanaler än SVT och TV4 så finns det inte så mycket annat än Trafikmagasinet att välja på. Någon som kommer ihåg programmet Oktan som gick på TV4 för några år sedan?? Det slog väl TM när det gäller att vara töntigt?? MVH Niklas - Uppvuxen på E28 - ICQ: 85989541 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.