AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
4.434

Trafikmagasinet=Värdelöst!

Sida 3 av 5
Men Trafikmagasinet har väl iallafall slutat med att döma bilar efter hur många barnvagnar som går in i bagaget, som dom gjorde på salig Glennings tid;)

Jag saknar också Glenning, ändå.
saknar även Gunnar Friberg, krönikör på Teknikens Värld under 70-talet. Nån annan som kommer ihåg honom?

"Får man ta BMW:n med sig in i himlen?"

Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Jag ser gärna ett reportage om typiska svenska alldagliga förhållanden. Likt filmen Änglagård...
Det blir en skön kontrast till all stress att lägga sig i soffan och sjunka ned till en ganska lättroad och låg nivå. Trafikmagasinet har väl aldrig varit något ballt program för ungdomsrörelsen. Jag är glad att de fortsätter som de gör och förmedlar enkla lagoma svenska reportage, från vår alldagliga lite mossiga svenska bygd.

Men det är jag det
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
acey:Tatuerar du sniglar i ögat :)

MVH
Hasso
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Attans....Glömde att klaga på "Trix i Trafiken"...detta inslag var ju nästan det MEST patetiska på hela programmet!
;-)

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Nej nej hasso PÅ ögat! :)
Visa användare
364
bug
Passat GTE -16
BMW 530xd -07
Seat Leon Cupra
"Trix i Trafiken" är ju inte ens patetisk roligt!
Man sitter bara och gapar och undrar vad det där var för något, skulle det vara kul?

Det svenska "lagom" är väl honnörsordet för TM men vete f-n om de ens kommer upp till de höjderna.

Men å andra sidan vänder de sig inte direkt till fanatiska BMW-freaks.. snarare herr och fru Svensson som skall köpa en ny Toyota med lagom bensinförbrukning i en lagom diskret färg med lagom mycket utrustning i.

Bug
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Nå´n som kommer ihår Glennings garage?? Det var tider det ;-)

/Kristian
Visa användare
259
harri
528i Touring-99
Dr Krall
Visst minns man Gunnar Friberg, hans Bentley, sjukliga modern Krut-Lisa och en hund det alltid var problem med.

Har högvis med Fribergkröninkor i gamla Teknikens Värld lagrade nere i källaren.

Friberg emigrerade ju till Barsilien där han dog av tristess, eller nåt.

Undrar var Bentleyn tog vägen?

Harri Nikander, din koskenkorva i etern
Crusty
Kan bara hålla med om att Trafikmagasinet inte är sig likt längre. iallafall inte sen den goa runda gubben Glenning gick bort! (R.I.P)
Han var bara för jäkla härlig!
Hon madamen i TM är lite "offside" inte för att hon e kvinna, absolut inte se bara på hon tjejen i det brittiska bilprogrammet(har glömmt ved det heter) hon vet vad hon snackar om iallafall!
jaja, lyckligtvis finns Motorjurnalen på Kanal 5!
Trevligt Harri! Har också TV alla årgångar från 73-85.
Tar fram några ibland och läser. Han var otroligt underhållande på sitt lite lågmälda sätt. Han hade väl diabetes tror jag, det var väl sviter av det som tog honom till slut. Stämmer att han flyttade till Brasilien, han hade en syster där.

Trafikmagasinkritiker: förlåt att jag spårade ur ämnet lite:)

Visa användare
498
Uhlmann
328iA Touring -96
behindertengerecht
borde jag förtjäna mig en omgång stryk eftersom jag av nån anledning slängde alla teknikens värld från sjuttio och tidigt åttiotal?
Usch! varför gjorde jag det?

tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
slängde?
folk hade ju betalat guld för att köpa dem!

///Tomas M
Länk
BMW E28 registret #001
Visa användare
498
Uhlmann
328iA Touring -96
behindertengerecht
Jag vet.. inte minst jag själv..

23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
C-G Hammarlund och Sveriges Bilradio!!
Dä va tider dä :))

MVH
Hasso
Tigerr
Jag förstår inte ens att ni är förvånade.. :P

Motorjournalen är det enda som duger! :)

Tigerr
Sa
449
Sahlin
BMW 530d F11
---Hitta felet nedan---
BMW 335d E91 Såld
BMW 325d E90 Skrot
BMW 523i E39 Såld
MB E430 W210 Såld
BMW 520i E34 Såld
-----MC-----
BMW R1200GS Såld
Huh ja, hasso. Sveriges Bilradio, ett riktigt kultprogram. Min gamla mormor, som för övrigt aldrig lärde sig att köra bil, skickade in frågor til C.G. var och varannan vecka. Han svarade snällt och mormor fick höra sin önskeskiva. Lyckan var fullständig.....tror t.o.m att hon spelade in allt på en gammal rullbandspelare (banden finns tyvärr inte kvar). Det var grejor det ;-)

//Stefan.

Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
..."sveriges radio".. Hasso, ibland kan jag tro att du är min morfar som skriver under pseudonym ;O)

MVH
K T
bj
291
bjorasen
M535i -87
håller med om att TM är pinsamt dåligt nu för tiden! Men det är svårt att låta bli att titta, man är ju uppvxen med TM för bövelen ;-)

Vad gäller herr Borglund så tycker jag att han är tråkig, kommer ihåg när han provkörde SAAB 9-3 Viggen och klagade på att den var för stötig och lite annat som inte var som alla andra tråkiga Svensson bilar...

tacka vet jag MJ!!

Christopher
///M535i
BMWCS# 5041
Länk
Favoritprogrammet för bilar är Top Gear, men vi får väl se hur det blir framöver. Såvitt jag begriper har både Vicki Butler-Henderson och Tiff Needell slutat på Top Gear, men däremot så har Jeremy Clarkson kommit tillbaka så lite glad kan man vara.

Garage som gick på TV3 för ett antal år sen hade ju provkörningar med Thorkild Thyrring och dem skulle man kunna krydda med idag också.
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Har man inga andra kanaler än SVT och TV4 så finns det inte så mycket annat än Trafikmagasinet att välja på.
Någon som kommer ihåg programmet Oktan som gick på TV4 för några år sedan?? Det slog väl TM när det gäller att vara töntigt??

MVH Niklas - Uppvuxen på E28 - ICQ: 85989541
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.