AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
4.363

Trafikmagasinet=Värdelöst!

Sida 2 av 5
li
1.959
liste
535i -89
nofx16 - om du läser media borde du veta att det man får se på TV ofta skiljer sig markant mot det råmaterial man som journalist lämnar ifrån sig för redigering. Vi har alltså ingen aning om vilka frågor som ställdes för och efter de frågor du hakat upp dig på. Journalisten ifråga kan teoretiskt har jobbat så hårt att hon är värd Stora Journalistpriset, för i slutändan är det ändå redigerare, regissörer och producenter som bestämmer vad som dyker upp i rutan.

Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Jepp, jag kan möjligen ha överreagerat lite.
Men jag tycker fortfarande att det var tråkigt att säga att platschefen inte var trovärdig, när han till och med erkände företagets brister utan hymmel. I fråga två var det utan tvekan underförstått att killen var okunnig på området, vilket du sedan tog tillbaka, helt OK.
Men som sagt, jag överreagerade helt klart, och ber om ursääkt om jag upprört någons känslor i onödan.

Jeppe
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Liste: Helt rätt, så givetvis borde även de få sig en känga. Men jag har väldigt svårt att tro att reportern inte har något alls att göra med utformningen av det slutgiltiga reportaget. Vad jag vet så jobbar man inom TV på så sätt att reportern sitter med vid klippning/redigering och har lika mycket att säga till om som övriga inblandade.
Rätta mig gärna om jag har fel.
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Jesperado: Ingen fara, jag är mest upprörd över att jag själv, i all min ilska och frustration, formulerat mig så dåligt i det första inlägget. ;-(
Peace!
li
1.959
liste
535i -89
nofx16 - hur det går till vid klippning och redigering på SVT i Falun låter jag vara osagt, men det är generellt mycket vanligt att journalisten inte är med vid dessa tillfällen. Om vi inte snackar Janne Josefsson... :)

Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag tycker verkligen att det programmet mindre bra. Jag ser istället på de tyska kanalerna där de testar bilar som man är intresserad av och som man verkligen vill veta mera om. Visst har de också tråkiga bilar, men inte i den stilen som trafikmagasinet. Motorjournalen är bättre än trafikmagasinet i alla fall. Om jag ska titta på något svenskt bilprogram så får det bli motorjournalen.

//Schnitzer
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Gamla käringar i norrland ? åja det finns några godingar i den moppeklubben som är i 20-30 års åldern. Funderar faktskt att skaffa en gammal cresent 50ss -70 med 5,5 hk m,m skitfränt. Synd att jag missa det inslaget. Tycker att Borglund är ganska bra, Bättre än skämtet Perstad. Bästa gamla avsnittet var när Glenning körde älgtesten med Skodan och välte i 50km/h. Helt rätt är dock att Trafikmagasinet blivit sämre sen Glenning gick bort.
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Motorjournalen är ju faktiskt riktigt bra ibland. Men jag föredrar helt klart Top gear.
Lugnt nofx16, no hard feelings...

Jeppe
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Asken: Rättar mig själv; du behöver inte alls förklara varför du anser mitt inlägg vara dåligt formulerat, det inser jag nuy alldeles perfekt själv efter att adrenalinet har lagt sig ;-)

Liste: Borde riktat min kritik mot hela redaktionen istället för mot en enstaka person, det har du helt rätt i. Det jag kan säga till mitt "försvar" torde väl endast vara det ovan nämnda adrenalinet och den frustration jag befann mig i efter att inom loppet av någon timme BÅDE bevittnat det rysliga trafikmagasinet OCH nämnde Janne Josefssons ultravinklade kommunist-reportage. Nog för att granskningar av det slaget är väldigt skrämmande, informativa och nyttiga för samhället, men det vore lite mer politiskt korrekt att exempelvis fråga någon VPK:are om de är kommunister etc. (Ursäkta att detta blev rörigt)

Som kuriosa så tycker jag det är ganska skrämmande att Tant Trabant (Gudrun Schyman), utan att tveka en sekund, säger att hon hellre skulle sammarbeta med diktatorn Fidel Castro än med den demokratiskt valda, om än tämligen obegåvade, G.W. Bush (offtopic, sorry)
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Jesperado: Instämmer; Motorjournalen är stundtals lysande! Tillochmed bättre än Top Gear ibland, nu när Jeremy Clarkson inte är med längre ;-) Drömmen vore kanske ett program där både Sundfeldt, Clarkson och Tiff Needell testade bilar :-)
li
1.959
liste
535i -89
nofx16 - håller med dig fullt ut, men den diskussionen får vi nog ta någon annanstans, någon annan gång. ;) Men vi redde nog ut alla trådar nu iaf.

Ricke
540ia -97
1602 -71
Men staffanär väll rätt okej ibland......anledningen till att jag ser det ibland är nog när dom provkör nya fina BMW bilar så att man får höra och se den lite :)
det som dom sen säger lyssnar jag inte speciellt mycket på,men titta kan man ju alltid :)
Mvh Ricke
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Ricke: Jo staffan har sina stunder, även om jag tycker att han var bättre som skribent i Teknikens Värld! Men det där med att höra bilen vet jag inte om man får längre, de verkar ha anställt ett "snille" till ljudsättare som hela tiden lägger in "fräck" och "trendig" dansmusik. Exempelvis "Tainted Love" passade ju ypperligt bra(NOT) ihop med reportaget om damerna från SVEALAND som åkte moppe ;-). Fast iofs. så har till och med Top Gear trams-musik ibland när Tiff kör, vilket retar mig enormt. En stor del av nöjet med en fräck bil är motorljudet, anser iallafall jag!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tur att man inte betalar tv licens.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Tur att man aldrig har tid att titta på TV numera,
sitter ju framför burken och tjöötar istället. :D

MVH
Hasso
Visa användare
364
bug
Passat GTE -16
BMW 530xd -07
Seat Leon Cupra
Tacka vet jag Joppe på motorjournalen, vilken kille!
Skönare lirare får man leta efter!

Bug
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Acey
Du vill väl inte ha en snigel på ögat! ;)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
mosse,
hehe folk äter dom kan ju inte vara så farligt eller? Jag går utan att betala när jag tatuerar mig också ;)
Richie L
Trafikmagasinet är pinsamt dåligt nuförtiden,
trix i trafiken är ju rena rama barnprogrammet!
Tacka vet jag motorjournalen!

Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet!
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Haha, jag bara satt och gapade, Trix i trafiken???
Vad håller dom på med? Bollibompa på hjul!
Usch!
Återuppliva Glenning med woodoo!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.