|
|
|
|---|---|
|
Är ju som sagt ingen Xpert på X modellerna ;) va skiljer mellan 5 å 7 sitsiga modellerna ? Vi vill ha 5 sits men den vi spanat inn har 7... Vit med panorama :) Tack för svar :) | |
|
Att du på den 7-sitsiga har 2 extra säten som kan fällas upp från golvet var och en för sig samt kan justera baksätet i längsled. På den 5-sitsiga har du förvaringsutrymme under golvet där sätena annars fälls ner i bagaget. När extra sätena är nedfällda är bagageutrymmet lika stora på dem bägge. Värt att veta att det är främst till småbarn platserna längst bak duger till. Det är väldigt knappt om benutrymme även när du drar fram sätet framför. |
|
| Tack Amli för ett utmärkt beskrivande svar :) | |
| På den 7-sitsiga ingår även nivåreglering med luftfjädrad bakaxel. | |
|
En annan fördel med de 7-sitsiga är att de verkar vara betydligt mer eftertraktade. Letade efter en sådan för något år sedan men de få som kom ut på marknaden försvann omgående om priset var någorlunda rimligt. De 5-sitsiga var betydligt trögare att sälja. Så jag ser 7-sits snarare som en stor fördel den dagen du tänkt sälja bilen. Det stämmer att tredje sätesraden inte funkar för vuxna men det är perfekt om man fler än två barn i åldern 3-10 år som skall fraktas :-) |
|
|
Om man för ovanlighetens skull söker dragbil för 3500kg släp så går den 7-sitsiga varianten bort, utökad dragvikt var endast möjlig till 5-sitsiga modellen. Bisak kanske men en liten skillnad iaf. Jag hade så klart velat ha både och men men..=) Mvh Thomas |
|
|
Jag har gjort en film med min X5 7-sits där man ser alla möjliga varianter på hur man kan göra med bagagerummet och den extra tredje stolsraden. Länk Mvh Tommie, AutoPower.se |
|
|
Jag har den 7-sitsiga varianten med utökad dragvikt (3500kg). Så det kanske beror på motorstorlek eller årsmodell om det inte går att få utökad dragvikt. Mvh Magnus |
|
|
Äntligen lite liv i tråden , tack för all input :) Luftfjädrad bakaxel, låter intressant ! Är de typ som på range Rover ?? Den justeras via nån switch då eller ? Blir säkert förmånligt att reparera sen när de strular -not |
|
| Nej, den kan inte justeras. Utan det är för att hålla bilen i nivå även när den är tungt lastad baktill. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.