AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.830

Problem med service e91 325i

Mi
18
Mirsolino
523i E60 M-sport -08
Hej på er!

Gjorde service idag på bimmern och råkade nollställa vad jag tror var fel servicepunkt eller vad man ska kalla det. Kollade med BMW innan vad som skulle göras på servicen och det var i princip endast olja, oljefilter och kontroll av bilen. Gjorde servicen på min gamla arbetsplats för att personalen på BMW i stan är otrevliga men känner nu i efterhand att man skulle gått till den auktoriserade ändå.

Men som sagt råkade jag nolla symbolen med bilen på en lyft typ. Hur illa är detta och går det att rätta till hos BMW?

Märkte då att serviceindikeringen inte försvann och det som visas när man går in i servicemenyn var symbolen med en bil och detta tecknet §. Detta nollade jag så man kunde välja hur man ville, så jag tog exakt ett år fram. Notera att servicen hade räknat ner såpass att den visade rött i displayen med texten SERVICE.

Nu visar den inte längre rött men den visar datumet som jag valt och hur många km det är kvar. Minns inte att den gjorde det innan det var dags för service, har för mig att det bara stod OK när man startade.

Vad blir det?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.